Repusa pe tapet la fiecare campanie electorala, centura Slatinei pare sortita sa ramana la stadiul de eterna amagire. in aprilie 2012, Victor Ponta si Liviu Dragnea promiteau ca Slatina va deveni sub guvernarea USL un pol de dezvoltare important, si anuntau drept prioritati centura Slatinei si autostrada Sudului. La aproape doi ani de la promisiunile celor doi lideri PSD, pasii se fac in ritm de melc – pentru centura alocarile pe anul in curs sunt zero, iar despre autostrada Craiova -Pitesti, pe care anul trecut se bateau cinci asocieri, nu se mai aude nimic.
Anuntam aici, la Slatina, ca in guvernarea USL se va realiza Autostrada Sudului, care va lega resedintele de judet din judetele noastre. Slatina va fi, in guvernarea USL, un pol de dezvoltare important. Noi vom sprijini foarte mult si Craiova, dar nu trebuie sa ramana numai Craiova cel mai important pol de dezvoltare din sudul Romaniei. Slatina este urmatorul oras care se va dezvolta atat din punct de vedere al productiei industriale cat si din punct de vedere al accesului la infrastructura, promitea Liviu Dragnea in aprilie 2012, in conferinta de presa sustinuta impreuna cu Victor Ponta la sediul PSD Olt, conferinta in care anuntau trecerea lui Darius Valcov la PSD.
Darius Valcov vine alaturi de noi pentru ca impreuna trebuie sa mergem mai departe cu proiectele pe care le-a demarat pentru Slatina si pentru judetul Olt. Sa avem in sfarsit la Slatina o centura ocolitoare, un centru industrial important, sa avem infrastructura necesara, pentru ca acest centru industrial sa se dezvolte in continuare in interesul locuitorilor, a spus atunci si Victor Ponta.
Sper ca PSD sa nu fie pentru Olt ce a fost PDL-ul, adica un partid mincinos
La aproape doi ani distanta, din frumoasele promisiuni de campanie nu se vede nimic. Faimoasa autostrada – drum expres a incremenit, iar proiectul cu centura Slatinei face un pas inainte si doi inapoi. intr-o recenta emisiune la Olt Tv, senatorul Darius Valcov a declarat ca alocarile pentru centura anul acesta sunt zero.
Acum doua saptamani am primit un raspuns la interpelarea adresata ministrului sova (n.r. Dan sova, ministrul Marilor Proiecte), care mi-a spus ca anul acesta alocarile pentru centura sunt zero, urmand ca in aprilie, la rectificare, sa vada daca poate sa faca ceva. Daca nu se va incepe pana in primavara anului 2015, nu exista nici o sansa ca sa se finalizeze intr-un termen rezonabil, 2015 – 2016. Nu vreau sa pun raul inainte, vreau inca sa fiu increzator si nu vreau sa spun ce as face eu sau ce va face PSD Olt in momentul in care Guvernul nu-si va respecta acest angajament. Ar fi o mare dezamagire pentru mine personal. Nu poti sa minti un oras si un judet care au fost mintite ani de zile de fosta conducere. Din pacate ambele proiecte, si centura si autostrada, nu sunt inca demarate. Sper ca PSD si alianta aflata la guvernare, USL-ul, sa nu fie pentru Olt ceea ce a fost PDL-ul, adica un partid mincinos, a spus Valcov.
Autostrada/drum expres Craiova Pitesti, incremenita
Pe langa centura pentru care nu se stie daca se va aloca ceva la rectificare, si autostrada/drum expres Craiova – Pitesti pare sa fi intrat in conservare dupa ce anul trecut se anunta cu mare tam-tam ca investitorii straini se bat pentru ea.
in data de 8 mai 2013, incepand cu ora 12:00, la sediul CNADNR, in prezenta membrilor Comisiei de Evaluare si a reprezentantilor legali ai firmelor, s-au deschis ofertele privind candidaturile pentru etapa de precalificare in vederea atribuirii Contractului de concesiune de lucrari publice privind proiectarea, constructia, finantarea, operarea si intretinerea Drum Expres/Autostrada Craiova – Pitesti. Au depus oferte urmatoarele asocieri : OBRASCON HUARTE LAIN SA (Spania) – OHL ZS SA (Spania ; CHINA COMMUNICATIONS
CONSTRUCTION COMPANY LTD (China) – DOGUS INSAAT VE TICARET SA (Turcia) – EGIS PROJECTS (Franta); SC SPEDITION UMB SRL (Romania) – SC TEHNOSTRADE SRL (Romania) – SC VECTRA SERVICE SRL (Romania);
STRABAG AG (Austria) – STRABAG SE (Austria) – VINCI SA (Franta) – VINCI CONSTRUCTION GRANDS PROJETS (Franta) – VINCI CONSTRUCTION TERRASSAMENT (Franta) – AKTOR CONCESSIONS SA (Grecia) – AKTOR SA (Grecia); IMPREGILO SpA (Italia) – SALINI SpA (Italia). Lungimea ce va fi construita este de 121 km, iar viteza de proiectare este de 100 km/h pentru portiunea de Drum expres si 130 km/h pentru cea de Autostrada, preciza, in mai 2013, un comunicat de presa al Departamentului pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine. Desi din mai si pana acum au trecut cateva luni bune, castigatorul nu a fost inca anuntat, iar autostrada sau drumul expres care ar trebui sa lege Craiova de Pitesti a prins contur doar pe hartie.