16.7 C
Slatina
joi,15 mai,2025

Ultimele Articole

Chestionarele CAS Olt arata ca asiguratii olteni sunt multumiti de serviciile medicale din spitale si cabinetele individuale

- Advertisement -

Pe parcursul anului trecut, la nivelul judetului au fost chestionati 400 de asigurati cu privire la seviciile medicale acordate de medicul de familie si alti 400 de asigurati cu privire la serviciile medicale furnizate in spitale.
Tehnica adoptata a fost cea cu chestionare anonime, cu intrebari structurate pe doua capitole: informatii generale despre asigurati si informatii referitoare la furnizorii de medicina de familie si furnizorii de servicii medicale spitalicesti.
Analizand raspunsurile din chestionare s-a concluzionat ca impresia generala asupra calitatii serviciilor medicale furnizate asiguratilor in spitale a fost de multumiti 62,5% din cazuri si nemultumiti 37,5% din cazuri. Impresia asupra calitatii serviciilor medicale furnizate de medicina de familie, referitor la procedura de programare – 70% din cazuri sunt foarte multumiti, iar 30% din cazuri considera programarea ineficienta. in ceea ce priveste aprecierea asiguratilor asupra comportamentului si atitudinii medicului de familie, 60% din asiguratii chestionati considera ca au beneficiat de toata atentia si intelegerea din partea medicului de familie, 31,25% au beneficiat partial de atentia si intelegerea medicului de familie, iar 8,75% considera ca nu au beneficiat de atentia cuvenita, a precizat Constanta Coteneanu, purtatorul de cuvant al CAS Olt.
Referitor la efectuarea investigatiilor de laborator 42% din asigurati au beneficiat o data pe an, 17,5% de doua ori pe an, de patru ori pe an 3,75%, lunar 3%, niciodata 33,75%.
Un aspect important al calitatii serviciilor medicale il reprezinta si procedura de internare; asiguratii apreciaza in 98,25% din cazuri ca li s-a acordat toata atentia de care aveau nevoie, si doar 1,75% nu au fost foarte multumiti de procedura de internare pentru ca nu li s-a acordat atentie.
Referitor la aprecierea atitudinii personalului medical din spital, 61,25 dintre pacientii care au completat chestionarele s-au declarat foarte multumiti, iar 38,75 au fost nemultumiti.
Totodata, 79% din chestionati considera ca sunt informati asupra drepturilor si indatoririlor in sistemul asigurarilor sociale de sanatate, iar 21% au raspuns ca nu sunt informati; 60% considera ca sistemul de asigurari sociale de sanatate le ofera toate serviciile medicale de care au nevoie, 35% considera ca sistemul de asigurari sociale de sanatate le ofera partial serviciile medicale de care au nevoie si 5% au raspuns ca nu le ofera serviciile medicale de care au nevoie.

- Advertisement -

Ultimele știri

Nu pierdeți