Trecerea la nivel electronic a tot ce inseamna birocratie in sistemul medical va aduce avantaje de ambele parti – medicilor si asiguratilor – spun reprezentantii Casei de Asigurari de Sanatate Olt. La Olt, distributia cardurilor de sanatate a inceput deja, primii care au intrat in posesia lor fiind pacientii dializati, iar restul asiguratilor le vor primi si ei in viitorul apropiat.
in cel mai scurt timp va incepe si distribuirea cardurilor de sanatate; deja in iunie am distribuit persoanelor care beneficiaza de servicii de dializa. Furnizorii acestor servicii deja si-au cumparat cititoare si speram ca procedura de distribuire a cardurilor sa inceapa si o data intrat in posesia cardurilor, acesta e o modalitate de a evita frauda din sistem. Asta se va intampla pentru ca acel card are un PIN, ca orice card, si in momentul in care pacientul se prezinta la medic, serviciul medical nu se valideaza decat daca acel card e trecut prin cititorul pe care medicul il are in cabinet. in urma controalelor care s-au facut avem si servicii raportate la Casa ca efectuate si erau de fapt fictive, a explicat Sorina Oancea, directorul Relatii Contractuale din cadrul CAS Olt.
Pe langa cardul de sanatate, vor mai fi implementate si alte masuri menite sa reduca birocratia – factura electronica si biletul de trimitere electronic.
Suntem in curs de a implementa o serie de masuri care vor optimiza activitatea. Asa cum avem reteta electronica, urmeaza biletele de trimitere electronice. incepand din aceasta luna, inclusiv birocratia inregistrata la raportarea serviciilor de medic se reduce, pentru ca introducem factura electronica – toate documentele care stateau in spatele decontarilor si platilor pe care le faceam noi sunt cu semnatura electronica. Biletele de trimitere vor fi electronice si automat nu se mai aduc la Casa; totodata, exista o modificare a site-ului Casei Nationale, care e unic si e model pentru casele judetene. incepand cu 1 iunie, toti furnizorii au primit o parola, acceseaza site-ul si raporteaza zilnic consumul de servicii, astfel incat sa fie urmarit zilnic la ce nivel suntem si noi, casele de asigurari care urmarim derularea contractelor, si, evident, pacientii, sa vada unde se pot adresa, a conchis Oancea.
Medicii scapa de birocratia din sistem, la fel ca si asiguratii
- Advertisement -
- Advertisement -