Angajatii Serviciului de Evidenta a Populatiei Olt vor lucra sambata si duminica pentru eliberarea actelor de identitate persoanelor cu drept de vot care nu au acte de identitate sau care au aceste documente cu termen de valabilitate expirat.
Astfel, Birourilor de evidenta a populatiei din judetul Olt vor functiona dupa urmatorul program: sambata, 1 noiembrie, intre orele 08:00 – 16:00; duminica, 2 noiembrie, intre orele 08:00 – 21:00.
Reprezentantii institutiei au precizat ca in fiecare perioada in care sunt organizate alegeri se constata o crestere a numarului de persoane care solicita schimbarea cartii de identitate. in aceasta luna, spre exemplu, au fost eliberate peste 4700 de carti de identitate, dintre care 38 au fost provizorii.
Documentele necesare pentru eliberarea actelor de identitate:
– cererea pentru eliberarea actului de identitate;
– actul de identitate si cartea de alegator, daca este cazul;
– certificatul de nastere, original si copie;
– certificatul de casatorie, in cazul persoanelor casatorite sau al sotului supravietuitor, original si copie;
– hotararea de divort definitiva si irevocabila sau certificatul de divort, dupa caz, original si copie;
– certificatul de deces al sotului/sotiei decedat/decedate, in cazul sotului supravietuitor, original si copie;
– certificatele de nastere ale copiilor cu varsta mai mica de 14 ani, dupa caz, original si copie;
– documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, precum si, dupa caz, cel cu care se face dovada adresei de resedinta, original si copie;
– chitanta reprezentand contravaloarea cartii de identitate
– timbru fiscal sau chitanta cu care se face dovada achitarii, in conditiile legii, a taxei extrajudiciare de timbru.