Centura Slatinei se numara printre proiectele incluse pe lista prioritatilor infrastructurii rutiere, potrivit datelor prezentate marti de ministrul Transporturilor. Centura ocolitoare a municipiului resedinta de judet va avea o lungime de 11,73 kilometri, stadiul actual fiind cel de pregatire a documentatiei pentru licitatia de executie a lucrarilor. Conform master planului, termenul estimat pentru inceperea lucrarilor este august 2015.
Centura Slatinei este prinsa si in bugetul pe acest an, ministrul Finantelor, Darius Valcov, declarand pentru postul local de televiziune ca investitiei i-a fost alocata pe anul in curs suma de 20 de milioane lei.
Tot printre prioritati se numara si finalizarea centurii municipiului Caracal, investitie cu o valoare de peste 41 milioane lei. Centura Caracalului are o lungime de 10,35 kilometri, termenul pentru finalizarea lucrarilor fiind noiembrie 2015.
in master planul de transport, in programul de constructie autostrazi este prinsa si autostrada Pitesti – Slatina – Craiova, cu o lungime de 115 kilometri, proiect care la ora actuala se afla in stadiul de dialog competitiv – concesiune.
Ponta vrea acord politic
Optimist probabil din fire, ministrul Transporturilor a anuntat marti ca Romania va avea pana la sfarsitul anului viitor 250 de noi kilometri de autostrada.
in acest moment avem spre 700 kilometri de autostrada in operare. in 2016, cu siguranta finalizam si vom putea circula pe Sibiu – Nadlac, pe Cluj – Bors, cu o exceptie intre Mihaiesti si Suplacu de Barcau, care ar putea fi finalizata in 2017, pe Cluj – Targu Mures, Targu Mures – Fagaras, Sibiu – Fagaras, Fagaras – Brasov in situatia in care vom fi extraordinari de activi, daca nu in 2017. Cu certitudine vor fi inca 250 de kilometri de autostrada in 2016, a spus Rus, citat de Mediafax.
Ce sanse sunt ca autostrazile desenate pe hartie sa devina realitate ramane insa de vazut. Prezent la conferinta in care ministrul Transporturilor a vorbit despre prioritatile infrastructurii rutiere, premierul Victor Ponta a afirmat ca master planul pe transport trebuie aplicat doar pe baza unui consens pe minimum zece ani intre toate fortele politice, altfel nu are rost ca expertii ministerului Transporturilor sa se apuce de treaba, deoarece va fi un esec in lipsa garantiilor pe termen lung.