Serviciul medical al Casei de Asigurari de Sanatate initiaza semestrial activitatea de evaluare prin care se testeaza gradul de satisfactie a asiguratilor si modul in care acestia receptioneaza evolutia efectiva a reformei sanitare, precum si calitatea serviciilor medicale acordate de furnizorii de servicii medicale aflati in relatie contractuala cu CAS Olt. Sondajul a fost realizat pe un esantion reprezentativ realizat in randul asiguratilor din judetul Olt, in perioada 1 ianuarie – 30 iunie, si a urmarit gradul de satisfactie al populatiei asigurate la nivelul judetului.
Astfel, in semestrul I al anului au fost chestionati 200 de asigurati cu privire la seviciile medicale acordate de medicul de familie si 200 de asigurati cu privire la serviciile medicale furnizate in spitale.
Tehnica adoptata a fost cea cu chestionare anonime, cu intrebari structurate pe doua capitole: informatii generale despre asigurati si informatii referitoare la furnizorii de medicina de familie si furnizorii de servicii medicale spitalicesti. Din cei chestionati, 40% provin din mediul rural si 60% din mediul urban, fiind fara ocupatie – 10%, someri 10,5%, studenti 7,5%, elevi 6%, pensionari 11,5%, salariati 50,5% si liber profesionisti 4%.
Analizand raspunsurile din chestionare s-a concluzionat ca impresia generala asupra calitatii serviciilor medicale furnizate asiguratilor in spitale a fost de multumiti – 75% din cazuri si nemultumiti – 25% din cazuri. Impresia asupra calitatii serviciilor medicale furnizate de medicina de familie, referitor la procedura de programare si atentia acordata asiguratului de catre medicul de familie – 67,5% din cazuri sunt foarte multumiti iar 32,5% din cazuri considera programarea ineficienta. in ceea ce priveste aprecierea asiguratilor asupra comportamentului si atitudinii medicului de familie, 55% din asiguratii chestionati considera ca au beneficiat de toata atentia si intelegerea din partea medicului de familie, 35% au beneficiat partial de atentia si intelegerea medicului de familie iar 10% considera ca nu au beneficiat de atentia cuvenita.
Referitor la efectuarea investigatiilor paraclinice – analize medicale, 43,50% au beneficiat de analize medicale de laborator o data pe an, 15% de doua ori pe an, de patru ori pe an – 5%, lunar – 4%, niciodata – 32,50%, a precizat Constanta Florea, purtatorul de cuvant al CAS Olt.
Un aspect important al calitatii serviciilor medicale il reprezinta si procedura de internare – asiguratii apreciaza in 90% din cazuri ca li s-a acordat toata atentia de care aveau nevoie, 7,5% nu au fost foarte multumiti de procedura de internare pentru ca nu li s-a acordat atentie iar 2,5% spun ca personalul medical nu era prezent la camera de garda.
Referitor la aprecierea atitudinii personalului medical din spital, 62,5% dintre pacientii care au completat chestionarele au fost foarte multumiti iar 37,5% au fost nemultumiti. Un procent de 78,75% considera ca sunt informati asupra drepturilor si indatoririlor in sistemul asigurarilor sociale de sanatate, iar 21,25% au raspuns ca nu sunt informati.
in alta ordine de idei, 62,5% dintre olteni considera ca sistemul de asigurari sociale de sanatate le ofera toate serviciile medicale de care au nevoie, 33,25% cred ca sistemul de asigurari sociale de sanatate le ofera partial serviciile medicale de care au nevoie si – 4,25% au raspuns ca nu le ofera serviciile medicale de care au nevoie.
Serviciile medicale acordate in Olt, satisfacatoare pentru majoritatea asiguratilor
- Advertisement -
- Advertisement -