in urma cu cateva zile, zeci de barje opreau in portul comercial pentru a fi incarcate cu cereale, apoi plecau pe Dunare spre Portul Constanta. Activitatea este intrerupta, deoarece din cauza scaderii debitului apei nicio nava nu mai poate acosta pentru a fi incarcata. Circulatia se desfasoara cu dificultate chiar si pe senalul navigabil care a fost mutat pe partea cu tara vecina, Bulgaria. Motivele ar fi seceta si lipsa lucrarilor de dragare a Dunarii, care in zona Portului Corabia nu au mai fost facute, potrivit autoritatilor locale, de mai bine de zece ani. De aproape 15 ani nu s-au mai facut dragaje de intretinere a senalului navigabil, la nivelul orasului Corabia. Numai APDF (n.red. – Administratia Porturilor Dunarii Fluviale) Giurgiu a facut niste incercari timide in anul 2012, daca nu ma insel. Portul de la Corabia este un element strategic, avand in vedere baza militara de la Deveselu. Daca maine trebuie sa vina nu stiu ce dotari sau aparatura, care trebuie livrata la Deveselu, cum putem noi sa le descarcam? Obiectivul se afla in domeniul public al statului si ar trebui sa fie functional tot timpul, a precizat pentru TVR Iulica Oane, primarul orasului Corabia. Lipsa efectuarii lucrarilor de dragare a Dunarii, dar si seceta din ultima vreme au dus la formarea unor adevarate insule de nisip care au ingustat canalul navigabil.
Din cauza secetei s-au format insule de nisip in aval de Portul Corabia, dar si in amonte. Adancimea Dunarii in amonte este de aproximativ un metru, dar nicio nava nu poate intra in port, iar in aval are in jur de 40 de centimetri, iar aici nici macar o barca nu poate naviga. Nu ne-am mai confruntat cu o asemenea situatie din anul 2003. Daca acum nivelul apei a scazut cu peste 20 de centimetri, atunci a scazut cu peste 70, a precizat Adrian Varza, de la Oficiul de Capitanie Corabia.
Portul Corabia, nefunctional din cauza scaderii debitului Dunarii
- Advertisement -
- Advertisement -