Am luat decizia de a veni in Olt, la invitatia domnului presedinte Stanescu, pentru ca trebuie neaparat sa vedem drumurile inainte de a veni iarna, ca sa ne facem o idee, si o sa le vedem si dupa ce trece iarna. Am batut judetul de jos in sus. Am mers la Corabia, la Caracal, am ajuns la Bals si, iata, in final, la Slatina. Despre drumuri as vrea sa va spun ca sigur ca nu se afla intr-o stare buna, dar pe de alta parte as putea spune ca se poate circula in conditii decente, cel putin pe ce am vazut eu. Este loc de mai bine. Am vazut cateva lucrari, am fost in cateva localitati, cum spuneam, e loc de mai bine, a spus ministrul Transporturilor.
Oficialul a lansat si o serie de promisiuni, proiecte pe care si-a propus sa le faca in urma vizitei in teren.
As incepe cu faptul ca la Corabia sunt cateva treceri la nivel cu calea ferata unde trebuie sa intervenim, am discutat cu colegii mei de la CFR Infrastructura, in perioada urmatoare vom identifica solutiile si vom propune sa alocam bani astfel incat sa fie refacute trecerile. Am ajuns la Ganeasa, unde din cate mi-a spus domnul presedinte au fost cateva accidente grave, am vazut si traficul din zona respectiva, ceea ce inseamna ca va trebui sa facem acolo un sens giratoriu. O sa ne propunem ca anul acesta sa facem studiul de fezabilitate, sa facem documentatia tehnica, iar la anul sa alocam banii si sa construim efectiv acest sens giratoriu. Din cat am vazut eu, acolo exista spatiu, mai sunt si niste terenuri pe care le putem lua si inteleg ca sunt de la primarie, asta inseamna ca va fi usor transferul de la primarie la minister si apoi la CNADNR. Deci sensul giratoriu de la Ganeasa o sa-l facem la anul, este absolut necesar, a spus ministrul Transporturilor.
Promisiuni sunt si pentru centura Balsului si Podul Olt.
Ulterior am fost la Bals, unde toata lumea m-a amenintat ca o sa traversez Balsul in 45 de minute. Azi am avut noroc, nu a durat atat, dar am vazut traficul de acolo. Centura de ocolire a Balsului eu cred ca trebuie facuta, ea a inceput la un moment dat sau cel putin s-a discutat despre ea, s-au facut tot felul de documentatii atat de catre autoritatea locala cat si noi am prevazut centura Balsului in autostrada Pitesti – Craiova. Avem documentatie si ne propunem ca, pana la finalul anului, sa scoatem la licitatie, sa ridicam pe SEAP centura de ocolire a Balsului, parte din autostrada. Ca valoare, din datele pe care le avem, este undeva la 26 de milioane de euro. De la Bals am ajuns la Slatina. Am mai trecut peste podul de la Slatina, dar nu m-am uitat niciodata, recunosc, la anul in care a fost construit. Au trecut 100 de ani. Am primit hartie de la constructor, care ne-a spus ca a iesit din garantie. si aici avem documentatia gata, iar colegii mei imi spun ca este trimisa deja pe circuitul de avizare la ANRMAP. Asta inseamna ca dupa avizare va iesi pe SEAP, probabil ca in perioada imediat urmatoare. Nu stiu exact data, dar cred ca in maxim o luna de zile va fi deja pe SEAP, iar de aici incolo parcurgem toti pasii. Speram ca licitatia sa se desfasoare intr-un timp normal, sa avem cat mai putine contestatii, pentru ca as vrea sa cred ca nu vom avea contestatii, dar cu experienta pe care o avem stim ca se contesta orice. Aici ca valoare avem undeva la 8 milioane de euro, valoarea de reabilitarea a Podului Olt. Ca solutie alternativa, inteleg ca exista trecerea peste barajul de la Arcesti. Deci exista solutie de traversare a Oltului si speram sa-l terminam intr-un timp cat mai scurt. Vor mai fi, de asemenea, si lucrari pe celelalte drumuri nationale, si aici vorbim de covoare asfaltice, reabilitari, modernizari. Colegii de la Sectia de Drumuri Nationale Olt impreuna cu cei de la Directia regional Craiova vor face planul de masuri astfel incat in cursul anului viitor sa identificam resursa financiara pentru reabilitarea cat mai multor kilometri de drum national din judetul Olt, a declarat Iulian Matache.
Ministrul a mai precizat ca pentru autostrada Pitesti – Slatina – Craiova, in care este inclusa si centura Slatinei, s-a incheiat etapa competitiva.
Autostrada este scoasa la licitatie pe concesiune, este incheiata etapa competitiva si au ramas patru firme. Ne propunem ca pana la finalul anului sa inchidem si aceasta etapa. Vom sti castigatorul, dupa aceea vom vedea cu contestatiile. Eu sper ca noua lege a achizitiilor publice sa fie mai clara, sa eliminam si aceasta industrie a contestatiilor, a conchis ministrul.
Ministrul Transporturilor, promisiuni pentru infrastructura din Olt
- Advertisement -
- Advertisement -