Contactat telefonic, senatorul oltean a explicat ce l-a determinat sa voteze impotriva infiintarii acestei agentii.
Nu mi-au convenit doua lucruri. in primul rand, s-a anuntat ca dezbaterile au fost incheiate in 30 iunie pentru acea initiativa, dar pe 30 iunie, cand eu am vrut sa iau cuvantul in plen nu am putut sa-l iau pentru ca s-au intrerupt dezbaterile si au zis ca se vor continua la o sedinta urmatoare. Acum, la sedinta, au spus ca s-au incheiat dezbaterile, ca au avut loc in sedinta din iunie, deci am considerat ca nu au procedat corect. in al doilea rand, de ce am considerat ca trebuia sa iau cuvantul – nemultumirea mea este ca in proiectul de lege este trecuta si suspiciunea. Adica iti pune sechestrul pe suspiciunea ca ai facut ceva, iar cei care administreaza aceste bunuri pot sa ti le scoata la vanzare. Deci scot bunurile la vanzare, tu dovedesti ca nu au avut dreptate, dar te trezesti cu bunurile vandute si ei te despagubesc cu sumele de bani. Acest lucru nu mi se pare corect, acesta este motivul pentru care am votat impotriva proiectului. in rest, sunt de acord ca trebuie sa se ocupe cineva sa recupereze bunurile achizitionate ilicit, prin frauda. Cu asta da, sunt de acord, a spus Nita.
Proiectul privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare a Bunurilor Sechestrate a fost initiat de ministrul Justitiei, Robert Cazanciuc, dar desi parlamentarii puterii detin majoritatea in Senat proiectul a picat. Oficial, de vina a fost slaba mobilizare, alesii puterii absentand pe capete.
Potrivit proiectului, atributiile Agentiei sunt: sa faciliteze urmarirea si identificarea bunurilor provenite din savarsirea de infractiuni si a altor bunuri avand legatura cu infractiunile si care ar putea face obiectul unei dispozitii de indisponibilizare, sechestru sau confiscare emise de o autoritate judiciara competenta in cursul unor proceduri penale; sa administreze, in cazurile prevazute de lege, bunurile mobile sechestrate in cadrul procesului penal; sa valorifice, in cazurile prevazute de lege, bunurile mobile sechestrate in cadrul procesului penal; sa gestioneze sistemul informatic national integrat de evidenta a creantelor provenite din infractiuni; sa sprijine organele judiciare pentru utilizarea celor mai bune practici in materia identificarii si administrarii bunurilor care pot face obiectul masurilor de indisponibilizare si confiscare in cadrul procesului penal; sa coordoneze, evalueze si monitorizeze la nivel national aplicarea politicilor in domeniul recuperarii creantelor provenite din infractiuni.a
Dupa esecul din Senat, proiectul va ajunge la Camera Deputatilor.