0.9 C
Slatina
duminică,28 decembrie,2025

Ultimele Articole

Modificari la inscrierea copiilor in invatamantul primar

- Advertisement -

Potrivit calendarului de inscriere, repartizarea in invatamantul primar se va face in doua etape, inscrierea in clasa I putandu-se face doar pe locurile disponibile si doar pentru copiii care au implinit 7 ani pana la 31 august.
Astfel, prima etapa incepe pe 22 februarie – afisarea programului de evaluare a dezvoltarii psihosomatice a copiilor solicitata de parinti, in conformitate cu prevederile din Metodologia de inscriere a copiilor in invatamantul primar pentru anul scolar 2016-2017; afisarea unitatilor/institutiilor in care se realizeaza evaluarea dezvoltarii psihosomatice a copiilor solicitata de parinti, in conformitate cu prevederile din Metodologie.
24 februarie – organizarea, in fiecare unitate de invatamant in care se desfasoara activitate specifica clasei pregatitoare, a unei Zile a portilor deschise, zi in care parintii, copiii si alte persoane interesate pot vizita spatiile dedicate activitatilor claselor pregatitoare si pot purta discutii cu personalul unitatii de invatamant implicat in aceasta activitate.
23 februarie-16 martie: realizarea evaluarii nivelului de dezvoltare psihosomatica a copiilor.
Cea de-a doua etapa de inscriere se va desfasura in intervalul 29 februarie – 18 martie; in aceasta perioada, parintii vor completa online sau la unitatea de invatamant la care solicita inscrierea copiilor, cererile-tip de inscriere. Validarea cererilor-tip se va face zilnic, in intervalul orar 08:00-18:00 (luni-vineri), respectiv 09:00-13:00 (sambata). Totodata, se vor depune si valida cererile-tip de inscriere de parintii care solicita inscrierea copiilor la scoala speciala.
21 martie – procesarea, de comisia nationala de inscriere a copiilor in invatamantul primar (Comisia nationala), a cererilor-tip de inscriere, cu ajutorul aplicatiei informatice si repartizarea la scoala de circumscriptie a copiilor ai caror parinti au solicitat acest lucru in cererea-tip de inscriere.
30 martie – 8 aprilie: depunerea cererii-tip de inscriere la secretariatul unitatii de invatamant aflate pe prima pozitie dintre cele trei optiuni exprimate pentru etapa a doua, de catre parintii copiilor care nu au fost cuprinsi in nicio unitate de invatamant in etapa anterioara sau care nu au participat la prima etapa. Validarea cererilor-tip de inscriere la unitatea de invatamant aflata pe prima pozitie in optiunile privind inscrierea copiilor.

Doar 16 locuri disponibile la clasa I

Potrivit informatiilor oficiale, la nivelul municipiului sunt disponibile la clasa I in anul scolar 2016-2017 doar 16 locuri. Vom centraliza cererile depuse de parinti pentru inscrierea la clasa I si in Consiliul de Administratie se va hotari cum ii repartizam. Conform metodologiei, se pot inscrie direct in clasa I doar copiii care implinesc 7 ani pana la data de 31 august 2016. in momentul de fata avem doar 16 locuri disponibile, la scoala Gimnaziala stefan Protopopescu si la scoala Vlaicu-Voda, a precizat Mirela Paraschiv, purtatorul de cuvant al IsJ Olt.
Conform metodologiei, copiii care implinesc varsta de 7 ani pana la data de 31 august 2016 inclusiv, care nu au fost inscrisi in invatamantul primar in anul scolar 2015-2016 si ai caror parinti solicita inscrierea direct in clasa I, pot fi inmatriculati, doar pentru anul scolar mentionat, in clasele I deja existente, pe locurile disponibile.
Precizari privind stabilirea locurilor disponibile la clasa I:
a) daca numarul de elevi existenti in clasa pregatitoare in anul scolar 2015-2016 este mai mare sau egal cu 25, atunci nu exista locuri disponibile in clasa;
b) daca numarul de elevi existenti in clasa pregatitoare in anul scolar 2015-2016 este mai mic decat 25, atunci numarul de locuri disponibile se calculeaza ca diferenta intre 25 si numarul de elevi existenti in clasa in anul scolar 2016-2017.
Perioada de inregistrare a solicitarilor de inscriere in clasa I a copiilor care indeplinesc conditiile mentionate mai sus se face in perioada 22 februarie – 28 februarie.
Depunerea solicitarilor de inscriere in clasa I se face direct la unitatea de invatamant, neexistand posibilitatea completarii online. in solicitarile parintilor/tutorilor/reprezentantilor legali se va mentiona cauza amanarii inscrierii in invatamantul primar. Parintele poate depune o singura solicitare, fie la scoala de circumscriptie, fie la o alta scoala din lista unitatilor de invatamant cu locuri disponibile. Solicitarile vor fi verificate si centralizate de unitatile de invatamant si transmise inspectoratelor scolare spre avizare. Inspectoratele scolare vor verifica datele primite de la unitatile de invatamant, pentru a nu exista solicitari multiple de inscriere din partea parintilor, le avizeaza si le transmite la MENCs, spre aprobare, pana la data de 4 martie, ora 16:00.

- Advertisement -

Ultimele știri

Nu pierdeți