- Advertisement -
Incapacitatea de a furniza infrastructura si serviciile aferente ei constituie unul dintre obstacolele majore in accelerarea sau macar, mentinerea unui ritm de dezvoltare. Statisticile noastre arata ca investitiile in infrastructura se concentreaza in Transilvania, Muntenia si prea putin in Moldova si Oltenia.
in Oltenia, practic, infrastructura nu exista, in conditiile in care nu poate satisface necesitatile cetatenilor sau ale producatorilor. Lipsa logisticii in privinta transportului a dus la scaderea potentialului investitional in zona si implicit la lipsa locurilor de munca. Nu exista nicio autostrada sau drum de mare viteza care sa traverseze Carpatii si sa lege rapid aceasta zona de restul tarii noastre.
in momentul de fata, atat in ceea ce priveste componenta proiectelor din Master Planul de Transport al Romaniei, cat si prevederile Strategiei de Dezvoltare teritoriala a Romaniei — Romania Policentrica 2035, regiunea Oltenia reprezinta o regiune de interes, cu o serie de proiecte de infrastructura de transport propuse pentru urmatorii 14 ani. in concluzie, pentru dezvoltarea intregii regiuni Oltenia, se impune respectarea termenelor si proiectelor asumate in cele doua documente programatice. Acest angajament semnat astazi are rolul de a oferi garantii suplimentare in vederea implementarii acestor proiecte, in termenele stabilite. Avem nevoie de resurse, deoarece fondurile europene vor acoperi numai aproximativ 55% din investitiile din Master Plan. Cealalta parte din suma va proveni fie de la buget, fie prin modalitati mai putin folosite pana acum: parteneriat public-privat, credite externe. Pentru PNL, implementarea acestor proiecte reprezinta prioritatea numarul unu, fiind singura sansa pentru stimularea dezvoltarii economice si iesirea din saracie si inapoiere, informeaza un comunicat al PNL.
Conform Strategiei de Dezvoltare Teritoriala a Romaniei sunt definite mai multe axe majore de dezvoltare, printre care si: Bucuresti — Craiova; Craiova — Pitesti — Brasov, Craiova — Deva — Oradea, precum si Axele cu potential de dezvoltare la nivel intra-regional, de-a lungul retelelor hidrografice: Valea Muresului si Valea Tarnavei Mari in regiunea Centru, Valea Oltului in Regiunea Oltenia, Vaile Siretului, Bistritei sau Trotusului in Regiunea de Nord-Est, etc.
Sunt trei axe inter-regionale care strabat Oltenia pe directiile Est-Vest, Nord-Sud si Sud-Vest — Nord-Est plus o axa intra-regionala Nord-Sud, de-a lungul Oltului. Pe aceste axe se vor concentra investitiile majore de infrastructura pentru perioada 2017-2020, urmand ca in perioada 2021-2030 sa fie dezvoltata axa Craiova-Timisoara (Est-Vest) si Craiova-Calafat-Bulgaria (Nord-Sud). PNL va milita pentru implementarea consecventa a acestor doua documente, preocupandu-se in mod principal de identificarea resurselor financiare necesare si de promovare a competentei si profesionalismului in institutiile responsabile. Consideram ca realizarea unei infrastructuri moderne de transport care sa ofere un grad de conectivitate mai mare acestei regiuni reprezinta sansa unei dezvoltari durabile sanatoase si principalul vector al cresterii atractivitatii competitionale a regiunii in vederea atragerii de investitii, mentioneaza sursa citata.
Angajamentul pentru sustinerea proiectelor de infrastructura a fost semnat vineri, la Craiova, unde a avut loc si un miting de sustinere a candidatilor PNL din Oltenia.
- Advertisement -