O groapa aparuta in asfalt, un canal surpat sau orice alta problema ce nu poate fi prevazuta nu are o rezolvarea imediata. Asta pentru ca banii publici nu pot fi cheltuiti decat dupa realizarea unor studii preliminare si a unei licitatii pentru lucrari. Sunt proceduri care dureaza cel putin o jumatate de an, spun autoritatile, care au gasit solutia pentru a evita aceste perioade de asteptare. Au realizat un acord cadru, care presupune atribuirea lucrarilor de asfaltare din urmatorii ani unor firme specializate, urmand ca acestea sa poata interveni atunci cand este nevoie, fara atata birocratie.
Prin acest acord cadru avem posibilitatea ca imediat cand se intampla ceva la o strada noi sa intervenim. Daca se intampla astazi sa se rupa strada Oituz noi trebuie sa facem toate procedurile, sa o scoatem in licitatie si sa o reparam. Asta dureaza luni de zile, 6-7 luni. Prin acest acord cadru noi putem sa facem absolut toate strazile din Slatina fara sa mai facem acele proceduri care ne omoara. Asta e legislatia in Romania. Ca sa facem ceva astazi, trebuie sa incep cu un an inainte. Nu pot sa prevad ce strada va avea gaura, ce canalizare va ceda. Iar prin acest acord cadru, in momentul cand ai studiu de fezabilitate, constructorul poate sa intre direct si sa lucreze, a spus Emil Mot, edilul Slatinei.
Acordul cadru are o valoare de 100 milioane lei, iar lucrarile vor fi atribuite catre trei firme din cele care au depus oferte. in prezent se analizeaza documentatia depusa de constructori, urmand ca aceasta sa fie analizata in urmatoarele cateva luni.
Procedurile de asfaltare pentru strazile din Slatina, simplificate
- Advertisement -
- Advertisement -