Campania Cunoaste, nu discrimina!, finantata prin Programul national de prevenire si asistenta medicala, psihologica si sociala a consumatorilor de droguri 2015 – 2018, a fost lansata de Agentia Nationala Antidrog (ANA) in luna martie a acestui an. Aceasta are ca scop informarea si sensibilizarea populatiei generale cu privire la aspectele medicale, psihologice si sociale ale consumului si dependentei de droguri, in vederea diminuarii stigmatizarii si marginalizarii sociale a consumatorilor de droguri.
Luni, in cadrul campaniei, Centrul Regional de Prevenire, Evaluare si Consiliere Antidrog Craiova a organizat o masa rotunda la sediul Inspectoratului scolar Judetean Olt cu reprezentanti ai angajatorilor din judetul Olt, precum Psihomed Olt Center SRL, SC Altur SA, Educatie in Zig-Zag, ALRO SA, Vimetco Extrusion, Avanti Gremar SRL, SC Ramuri Impex SRL, SC General Construct SRL. Scopul intalnirii a fost informarea si sensibilizarea acestora, in vederea diminuarii riscurilor asociate consumului de droguri, stigmatizarii si marginalizarii sociale a consumatorilor de droguri si consumatorilor dependenti.
Urmare a dezbaterii, a fost evidentiat faptul ca aceasta categorie de persoane reprezinta un segment vulnerabil al societatii care, in mod cert, trebuie sprijinit de familie si specialistii in domeniul asistentei sociale, psihologice si medicale, iar societatea trebuie sa inteleaga la randul sau ca eliminarea stereotipurilor in astfel de cazuri este esentiala in procesul de reintegrare in societate a consumatorilor si consumatorilor dependenti de droguri, se arata intr-un comunicat remis de Centrul de Prevenire, Evaluare si Consiliere Antidrog Olt.
Reprezentantii centrului au adaugat ca aceasta campania nationala antidrog se bazeaza pe un studiu de cercetare sociala de tip focus grup realizat de ANA, care a urmarit masurarea perceptiei populatiei generale, cu varste cuprinse intre 15 si 64 de ani, si a profesionistilor in domeniu fata de grupul vulnerabil al consumatorilor de droguri privind stigmatizarea si marginalizarea sociala corelativ cu identificarea stereotipurilor sociale existente fata de aceasta categorie.
Campanie despre consum, dependenta si consumatori de droguri, desfasurata in Olt
- Advertisement -
- Advertisement -