Vânzările de flori vor aduce importatorilor şi florăriilor din România o cifră de afaceri de peste 20 de milioane de euro (circa 100 de milioane de lei), în perioada 1 – 8 martie, arată estimările unei companii de consultanţă.
Analiza de specialitate indică vânzări de peste 2,28 de milioane de buchete de flori, în intervalul menţionat, cu o marjă de +/- 20%.
Cele mai căutate flori, în această perioadă, sunt cele specifice primăverii, precum ghioceii, freziile, zambilele, lalelele sau narcisele, însă cei mai apreciaţi rămân trandafirii.
Potrivit analizei realizate de Frames, datele preliminarii arată că, în 2019, afacerile cu flori din ţara noastră au depăşit 1,5 miliarde de lei, o cifră mai mult decât dublă faţă de anul 2010, când valoarea a fost de 399,1 milioane de lei.
La nivelul anului 2018, cele 3.091 de firme active în acest sector raportau afaceri de 1,4 miliarde de lei, în creştere cu 170 milioane de lei faţă de anul anterior, în timp ce profitabilitatea sectorului s-a majorat semnificativ, de la 14,7 milioane lei (în 2010) la 99,5 milioane lei (în 2018).
În sectorul comerţului cu ridicata al florilor şi al plantelor erau înregistrate 473 de firme în funcţiune, în 2018, şi care raportau afaceri de aproape 400 milioane de lei, iar în sectorul comerţului cu amănuntul al florilor, plantelor şi seminţelor activau 2.618 companii (faţă de 1.048, în 2010), cu afaceri ce însumau 1,04 miliarde de lei.
Cele mai multe firme specializate se aflau în: Bucureşti (616), Cluj (183), Ilfov (146), Constanţa (145), Braşov (139), Timişoara (129) şi Bihor (109).
La polul opus se situau judeţele: Ialomiţa – cu 27 de firme, Tulcea (23), Vaslui (22) şi Mehedinţi (7).
Printre cei mai importanţi jucători din sectorul comerţului cu ridicata al florilor şi al plantelor se află: Flowers Market Holland SRL (afaceri de 26,1 milioane de lei, în 2018), Flor de Los Andes SRL (17,6 milioane lei), Tria’s Amway SRL (14,3 milioane lei), Hortigala SRL (11,3 milioane lei), Stânjenel SRL (11,3 milioane lei), Floria International Wholesale SRL (10,6 milioane lei), TMT Flowers SRL (10,2 milioane lei), B&P Floral Connection SRL (9,8 milioane lei), Eralbi Dream Flowers (9,5 milioane lei) şi City Garden Distribution (6,8 milioane lei).
De asemenea, în comerţul cu amănuntul al florilor, plantelor şi seminţelor, printre principalii jucători se găsesc: Comgaby Moln SRL (Florăriile Magnolia) – cu afaceri de 31,6 milioane lei în 2018, Floria Retail SRL (Florăriile Floria) – cu 7,2 milioane lei, şi Florăria Iris SRL (7,1 milioane lei).
Totodată, în sectorul importului, producţiei şi vânzărilor de flori lucrau, în 2018, un număr de 5.382 de angajaţi, faţă de 2.861, în urmă cu opt ani.
Analiza Frames privind business-ul din piaţa florilor din România a fost realizată pe baza datelor financiare comunicate de companiile având codurile CAEN 4622 (comerţul cu ridicata al florilor şi al plantelor) şi 4776 (comerţul cu amănuntul al florilor, plantelor şi seminţelor) la Ministerul Finanţelor, datelor statistice privind dinamica firmelor de la Registrul Comerţului şi informaţiilor de la Institutul Naţional de Statistică.
Estimările au luat în calcul că, la oraş, mediul în care se vând peste 90% din flori, locuiesc 4,56 de milioane de femei cu vârsta de peste 18 ani şi că jumătate dintre doamne şi domnişoare vor primi un buchet de flori în această perioadă, la un preţ mediu de 40 de lei.
Raportul nu include datele financiare privind comerţul cu amănuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet, cultivarea altor plante din culturi nepermanente şi comerţul cu amănuntul al bunurilor de ocazie vândute prin magazine.
Sursa: agerpres.ro