Prefectura Olt și Administraţia Naţională a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale au venit din nou în sprijinul Spitalului Judeţean de Urgenţă Slatina şi Spitalului Municipal Caracal, unitatea medicală suport COVID-19 din județ, prin suplimentarea containerelor pentru asigurarea unor condiţii corespunzătoare pentru efectuarea triajului observaţional și epidemiologic, având în vedere contextul actual al pandemiei de Coronavirus. Construcțiile ușoare din elemente modulare sunt dotate cu câte opt paturi, iar acestea se predau celor două spitale oltene în cursul dimineții de miercuri. Totodată, medici rezidenți de Terapie Intensivă, dar și studenți voluntari de la Craiova, vor fi prezenți în unități medicale din județ pentru a acorda îngrijiri medicale celor afectați de virusul SARS-CoV-2.
Cătălin FIRCOIU
Cele două containere cu paturi se adaugă celor patru construcţii uşoare din elemente modulare predate deja în data de 29 octombrie 2020 celor patru unităţi medicale din judeţul Olt, respectiv din Slatina, Caracal, Balș și Corabia.
„Cele două unităţi spitaliceşti din judeţul Olt se află în prima linie în lupta cu pandemia de COVID-19, astfel încât îmbunătăţirea condiţiilor de lucru în aceste unităţi trebuie să fie preocuparea tuturor, a medicilor, a managerilor şi a noastră, a autorităţilor judeţene. Eforturile noastre nu se vor opri aici şi vom continua să sprijinim unităţile medicale din judeţ în orice demers menit să salveze vieţile oltenilor diagnosticaţi cu noul coronavirus”, a declarat prefectul de Olt Florin Homoreanu, prezent, alături de maiorul Ștefan Dumitrescu, reprezentantul Structurii Teritoriale Olt a Administraţiei Naţionale a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale, la predarea construcţiei modulare ușoare cu opt paturi din curtea Spitalului Slatina.
Doctori rezidenți de Terapie Intensivă, detașați de la Spitalul Craiova la SJU Slatina
Reprezentanții Prefecturii Olt au mai transmis că, pentru a sprijini activitatea unităţilor spitaliceşti din judeţul Olt, s-au detaşat, pentru o perioadă de șase luni, doi medici rezidenţi de la Anestezie și Terapie Intensivă anul V de la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Craiova la Spitalul Judeţean de Urgenţă Slatina, care sunt în activitate în unitatea medicală începând cu data de 18 noiembrie, respectiv 9 decembrie. De asemenea, se repartizează 30 de studenţi voluntari de la Universitatea de Medicină şi Farmacie Craiova la trei unităţi medicale din judeţ, respectiv 15 la Spitalul Slatina, zece la Spitalul Caracal şi cinci la Spitalul Orăşenesc Balş. Activitatea studenţilor la nivelul unităţilor spitaliceşti se va desfăşura în baza unui contract de voluntariat încheiat între studentul voluntar şi Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Olt şi a fişei de voluntariat emisă de unitatea spitalicească.
„Pentru activitatea desfăşurată în cadrul unităţilor spitaliceşti, studenţii voluntari vor beneficia de drepturile prevăzute la articolul 9 din Oordonanța de Urgență a Guvernului 197 din 18 noiembrie 2020 privind unele măsuri în domeniul asistenţei medicale pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, respectiv: un premiu lunar de 2.500 lei (care se suportă din bugetul aprobat potrivit legii Ministerului Afacerilor Interne pentru Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă); pentru studenţii voluntari care sunt repartizaţi la unităţi beneficiare din alte localităţi decât cele în care se află instituţiile de învăţământ la care sunt înmatriculaţi sau cele în care au domiciliul sau reşedinţa, la cererea acestora, se asigură: cazarea şi masa, de către unitatea beneficiară sau de către autoritatea administraţiei publice de la nivel local sau judeţean pe raza căreia funcţionează unitatea beneficiară; un premiu lunar suplimentar în cuantum de 20 de lei pe zi, de către Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Olt; transport, la începutul şi la terminarea perioadei de voluntariat, cu mijloacele specifice din dotarea Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă şi structurilor subordonate acestuia”, mai spun reprezentanții instituției Guvernului în teritoriu.