Nicolae Ciucă, premierul României, verifică joi stadiul lucrărilor la Tronsoanele 1 și 2 ale Drumului Expres 12 Craiova – Slatina – Pitești

Prim-ministrul țării, Nicolae Ciucă, are anunțată joi, 21 iulie, o vizită de lucru pe Drumul Expres 12 Craiova – Slatina – Pitești, potrivit programului său oficial afișat pe site-ul Guvernului României.

Potrivit reprezentanților Guvernului, acesta urmează a verifica stadiul lucrărilor la Tronsoanele 1 și 2 ale șoselei de mare viteză, începând cu ora 14:00, respectiv ora 15:00. După finalizarea vizitei de lucru, acesta ar urma să susțină și scurte declarații de presă, iar surse din administrația județeană susțin că acestea vor fi date undeva într-o parcare de la kilometrul 55 al Lotului 2 de pe Tronsonul 2, respectiv în apropierea municipiului Slatina.

O ultimă vizită oficială a premierului Nicolae Ciucă pe Drumul Expres a fost la jumătatea lunii decembrie a anului trecut, acesta fiind prezent atunci pe Tronsonul 3, undeva în zona orașului Scornicești.

Ambele tronsoane tranzitează județul Olt.

Tronsonul 2, cu Loturile 1 și 2, are punct de început limita dintre județele Dolj și Olt, iar ca punct final municipiul Slatina, la intersecția cu Drumul Național 65 – European 574. Sectorul de drum respectiv al DEx 12, care are o lungime de 39,85 kilometri, traversează teritoriile administrative ale localităților Balș, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Milcov, Slatina și Valea Mare. Dacă despre Lotul 2 autoritățile anunță că îl vor deschide în data de 28 iulie, Lotul 1, între orașele Balș și Piatra Olt, care include Centura ocolitoare a Balșului, a fost inaugurat pe 21 aprilie 2022.

Pe lângă acest tronson, județul Olt mai este tranzitat și de Tronsonul 3, cu lungimea de 31,75 kilometri, care trece prin localitățile Valea Mare, Priseaca, Scornicești, Optași Măgura, Tătulești și Colonești, până la limita județelor Olt și Argeș.

În total, Drumul Expres Craiova – Slatina – Pitești este împărțit în patru tronsoane. Va avea o lungime de peste 121 kilometri și câte două benzi pe fiecare sens, fiind realizate 10 intersecții rutiere și 75 de poduri și pasaje, limita maximă de viteză admisă fiind de 120 de kilometri pe oră.

Valoarea estimată a întregului proiect fiind puțin peste 5,5 miliarde de lei, fiind finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020. Conform proiectului, investiția ar trebui să fie gata până la sfârșitul anului 2023.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

<