Autoritățile din județ, dar și constructorul UMB, s-au ținut de cuvânt și joi dimineața, 28 iulie, la ora 09:40, a fost deschis circulației rutiere un nou tronson al Drumului Expres (DEx) 12 Craiova – Slatina – Pitești, în lungime de puțin peste 21 kilometri, între localitățile Piatra Olt şi Valea Mare. Este vorba despre Lotul 2 al Tronsonului 2 din șoseaua de mare viteză. Sectorul de drum dat în folosință joi joacă şi rolul de centură a municipiului Slatina şi va avea ca efect decongestionarea traficului rutier, adesea sufocant, de pe străzile Varianta Oituz şi Ionașcu. În acest moment, au devenit operaționali apriximativ 40 de kilometri din cei 121,185 de kilometri ai întregului Drum Expres.
Accesul pe Tronsonul 2 se va face astfel: pe relația Craiova – Pitești, accesul se face din Drumul Național 65 – European 574, prin sensul giratoriu executat în apropiere de orașul Balș; pe relația Pitești – Craiova, accesul se va face prin sensul giratoriu construit pe DN 65 – E 574, în apropiere de Slatina, la Valea Mare.
„O lucrare de infrastructură mare, unică în istoria recentă a judeţului nostru, de după Revoluţia din 1989, care va avea, sunt convins, nu doar un impact economic pozitiv asupra economiei judeţului Olt, un impact benefic asupra condiţiilor de mediu din muncipiul Slatina, ci şi creşterea siguranţei rutiere pentru toţi participanţii la trafic. Finalizarea Tronsonului 2 al Drumului Expres Craiova – Piteşti înseamnă, totodată, realizarea unui angajament asumat de guvernele ultimilor trei ani de a contribui la dezvoltarea infrastructurii din judeţul nostru”, a declarat Florin Homorean, prefectul judeţului Olt.
Referitor la acest eveniment istoric, Nicolae Ciucă, premierul României, a declarat: „La doar trei luni de la inaugurarea primului drum expres din România, cel care va lega Pitești de Craiova, numărul de kilometri dați în folosință s-a dublat. Celor 18,5 km deschiși traficului în aprilie, li se adaugă acum încă 21,4 km, care permit parcurgerea distanței Balș-Slatina în regimul unui drum de mare viteză. După Balș, Slatina este al doilea oraș de pe traseul DEx 12 care scapă de traficul greu de pe străzi. În plus, noul pod peste Olt va permite reparațiile necesare pentru podul DN 65 (Podul rutier de peste râul Olt de la ieșirea din Slatina spre Craiova n.r.). Drumul expres, care are acum 40 de kilometri, marchează începutul marilor proiecte de infrastructură pe care Guvernul le pregătește în această zonă a țării. Urmează finalizarea lucrărilor la tronsoanele 3 și 4, care leagă Slatina de Pitești și de autostrada A1, dar și la tronsonul 1 Craiova-Balș. În viitor, după finalizarea proiectului unui nou drum de mare viteză Craiova-Lugoj, infrastructura din Oltenia va avea o axă de transport rutier Est-Vest, un stimulent major pentru dezvoltarea economiei locale”.
Și Sorin Grindeanu, viceprim-ministru și ministrul Transporturilor și Infrastructurii, a postat un mesaj pe pagina sa de Facebook: „S-a deschis acum circulația pe Lotul 2, Tronsonul 2 al Drumului Expres Craiova-Pitești! Încă 21,35 km de drum de mare viteză se adaugă din acest moment celor 18,5 km pe care se circulă încă din luna aprilie. Cei aproape 40 de km ai primului Drum Expres din România elimină una dintre cele mai mari probleme de pe ruta Pitești-Craiova: aglomerația provocată de tranzitarea orașelor Slatina și Balș! Prin ocolirea celor două localități se scurtează considerabil timpul de deplasare și crește gradul de siguranță pe acest traseu care asigură legătura rutieră între Muntenia și Oltenia. Construcția celor aproximativ 40 de km ai Tronsonului 2 al Drumului Expres Craiova – Pitești a început în luna septembrie 2019. Și Tronsoanele 3 și 4, construite de același antreprenor român, avansează foarte bine. Pe Tronsonul 3 stadiul fizic al lucrărilor a depășit în acest moment 30%, iar activitățile de proiectare pentru Tronsonul 4 sunt avansate. În acest ritm circulația pe cei 31,75 de km ai Tronsonului 3 ar putea fi deschisă chiar anul viitor (2023), iar pe cei 31,82 km ai Tronsonului 4 se va putea circula în anul 2024. Din păcate, Antreprenorul italian care lucrează pe tronsonul 1 (între Centura Nord Craiova și intrarea în Balș) are mari întârzieri. Stadiul fizic de doar 52% arată că pe acest tronson de 17,7 km nu va putea fi deschisă circulația până la sfârșitul anului, așa cum prevede contractul. Întregul proiect al Drumului Expres Craiova-Pitești, în lungime de peste 120 de km, este finanțat din bani europeni (POIM 2014-2021)”.
Ce spune Poliția Olt despre deschiderea acestui sector de drum. Cum se va circula la nodul rutier de la Valea Mare
Și Inspectoratul de Poliție Județean Olt a venit cu detalii despre deschiderea circulației publice pe Lotul 2 al Tronsonului 2 din Drumul Expres (DEx) 12 Craiova – Slatina -Pitești.
Potrivit unui comunicat de presă remis de IPJ Olt, polițiștii rutieri transmit conducătorilor de vehicule care circulă pe Drumul Național 65 – European 574, din direcția Slatina către Pitești, faptul că la nodul rutier cu Drumul Expres 12, de la Valea Mare, au obligația de a opri, de a se asigura și de a acorda prioritate de trecere vehiculelor care circulă pe Drumul Expres 12, din direcția Piatra Olt către Pitești.
„Menționăm faptul ca Drumul Național 65 – European 574 este semnalizat, în această zonă, cu indicator rutier de limitare a vitezei maxime de deplasare la 40 km/h, indicator – <<sfârșitul drumului cu prioritate>>, precum și indicator oprire (*STOP*). Totodată, polițiștii rutieri recomandă conducătorilor auto care se deplasează pe DEx 12 să nu depășească viteza maximă admisă pe acest sector de drum, respectiv de 120 km/h”, arată IPJ.
Polițiștii rutieri mai recomandă tuturor conducătorilor auto să adopte o conduită preventivă în trafic, să păstreze o distanță suficientă în mers, între autoturisme, ca să poată opri în condiții de siguranță și să respecte semnificația indicatoarelor și marcajelor rutiere.