1.2 C
Slatina
joi,21 noiembrie,2024
spot_imgspot_img

Ultimele Articole

Bullyingul în școli pe înțelesul elevilor din 14 instituții de învățământ oltene

- Advertisement -

Polițiștii Biroului Siguranța Școlară și ai Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității, împreună cu polițiștii de ordine publică, din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Olt, au marcat luni, 30 ianuarie, Ziua Internațională a Non-violenței în Școli prin desfășurarea de activități informativ-preventive în cadrul a 14 unități de învățământ din județ. Peste 1.000 de elevi și aproximativ 40 de cadre didactice au fost prezente la acestea.

„Activitățile au fost desfășurate atât în mediul urban, cât și în mediul rural, și au avut ca scop eficientizarea modului de acțiune în domeniul prevenirii violenței fizice și psihologice (bullying) în unitățile de învățământ. Bullyingul reprezintă un comportament agresiv al unei persoane/grup de persoane față de o altă persoană/grup de persoane sau acțiunea de a face rău intenționat, în mod repetat, relațiile interpersonale caracterizându-se printr-un dezechilibru de putere. În urma analizei acestui fenomen, au fost identificate trei forme ale comportamentului de tip bullying, respectiv: forme verbale: tachinarea, jignirea (bullying direct) și bârfirea (bullying indirect); forme fizice: lovirea, îmbrâncirea, distrugerea sau furtul obiectelor personale (bullying direct) și convingerea unui prieten să atace pe cineva în locul său (bullying indirect); forme socio-emoționale: amenințarea, gesturi obscene (bullying direct) și excluderea altora dintr-un grup, manipularea prietenilor (bullying indirect)”, spun reprezentanții Poliției Olt.

Activitățile au urmărit reducerea violenței fizice și psihologice în incinta și în zona adiacentă unităților de învățământ, vizând: asigurarea unui climat sigur și pozitiv în unitățile de învățământ, bazat pe respectarea persoanei, nediscriminare, motivarea pentru învățare și asigurarea stării de bine a elevului în unitatea de învățământ; identificarea riscurilor care pot genera situații de violență psihologică – bullying cu implicarea directă a cadrelor didactice și elevilor; promovarea relațiilor democratice, nonviolente între elevi prin toleranță, respect, incluziune și solidaritate, învățarea și exersarea empatiei precum și reducerea comportamentelor antisociale în mediul școlar; desfășurarea unor activități de informare, conștientizare și prevenire a fenomenului de bullying.

La activitățile de luni au participat peste 1.000 de elevi și 37 de cadre didactice.

„Elevilor le-a fost explicată noţiunea de violenţă în şcoală, formele de manifestare ale acesteia, fiindu-le prezentate modalități de rezolvare a conflictelor printr-o comunicare nonviolentă, dar și aspecte referitoare la legislația în domeniu”, mai transmite inspectoratul.

- Advertisement -

Ultimele știri

Nu pierdeți