13.9 C
Slatina
luni,31 martie,2025

Ultimele Articole

Camera Deputaților. Primarii își pot delega atribuțiile și funcționarilor de la serviciile publice de interes local (proiect)

- Advertisement -

Primarul își poate delega atribuțiile și funcționarilor din cadrul instituțiilor și serviciilor publice de interes local și angajații compartimentelor de evidență a populației preiau atribuții de ofițeri de stare civilă – sunt reglementările pe care le propun trei deputați liberali într-un proiect de lege aflat în dezbatere publică la Camera Deputaților.

‘Primarul poate delega, prin dispoziție, atribuțiile ce îi sunt conferite de lege și alte acte normative viceprimarului, secretarului general al unității / subdiviziunii administrativ-teritoriale, conducătorilor compartimentelor funcționale sau personalului din aparatul de specialitate, administratorului public, precum și conducătorilor instituțiilor și serviciilor publice de interes local sau funcționarilor publici din cadrul acestora, în funcție de competențele ce le revin în domeniile respective’, se arată în proiectul de lege.

Inițiatorii, deputații PNL Gabriel Andronache, Florin Roman și Sebastian Rusu, precizează în expunerea de motive că această propunere se referă la posibilitatea delegării de către primar a atribuțiilor de stare civilă funcționarilor sau angajaților din cadrul serviciilor publice de interes local.

‘La acest moment, potrivit legislației în vigoare, delegarea acestor atribuții este permisă doar conducătorilor instituțiilor sau serviciilor publice de interes local, nu și angajaților sau funcționarilor din cadrul acestor servicii. Prin modificarea propusă avem în vedere eficientizarea serviciilor publice oferite cetățenilor’, mai menționează aceștia.

O altă modificare prevăzută în proiect propune ca personalul cu atribuții de evidență a persoanelor să facă parte din categoria ofițerilor de stare civilă, alături de primarii municipiilor, orașelor și comunelor și de personalul care are atribuții de stare civilă.

Potrivit inițiatorilor, această propunere vizează rezolvarea unor situații punctuale de natură a eficientiza activitatea serviciilor de stare civilă și fluidizarea serviciilor oferite cetățenilor.

‘Angajații din cadrul serviciilor de stare civilă, în îndeplinirea atribuțiilor de serviciu, prestează servicii pentru populație cum ar fi, exemplificativ, oficierea de căsătorii, eliberarea de certificate de deces sau de certificate de naștere în afara orelor de program și/sau în timpul de repaos săptămânal. În același timp, ca urmare a constrângerilor bugetare, acestor angajați nu li se mai pot achita ore suplimentare, iar munca prestată peste programul normal de lucru este compensată cu ore sau zile libere în celelalte zile de lucru. În aceste condiții se ajunge, concret, în situația de a nu putea asigura operaționalitatea și continuitatea prestării serviciilor către populație, ca urmare a deficitului de personal. Prin urmare, se impune ca angajaților compartimentelor de evidență a populației să le fie delegate atribuții de stare civilă, astfel încât sarcina prestării de ore în afara orelor normale de program să fie distribuită cât mai multor persoane’, se mai arată în expunerea de motive a actului normativ.

- Advertisement -

Ultimele știri

Nu pierdeți