Un număr de 42 de dosare de daună pentru locuințele asigurate prin polița PAD au fost deschise până în prezent în urma inundațiilor din Suceava și Neamț, din care 15 în Broșteni și sapte în Frasin, informează Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale (PAID).
‘Echipele de constatare ale asigurătorilor sunt deja în teren, pentru a evalua rapid pagubele și a accelera procesul de despăgubire. Colaborăm permanent cu autoritățile locale, care au la dispoziție baza de date cu proprietarii de locuințe asigurate, pentru a facilita identificarea rapidă a potențialilor beneficiari ai despăgubirilor’, precizează reprezentanții PAID, în urma informațiilor apărute în presă privind dificultăți întâmpinate de unii locuitori din Broșteni în comunicarea cu societățile de asigurare la care au încheiat polițe PAD.
PAID reiterează că este pregătit financiar și operațional să despăgubească rapid proprietarii asigurați.
‘PAID are la dispoziție fonduri proprii suficiente, completate de cel mai mare program de reasigurare din Europa Centrală și de Est – în valoare de 1,4 miliarde de euro – pentru a garanta plățile tuturor despăgubirilor necesare’, subliniază sursa citată.
Astfel, PAID face un nou apel către toți proprietarii de locuințe din județele Suceava și Neamț, afectați de inundațiile din ultimele zile, să anunțe cât mai curând daunele suferite. Acest lucru este posibil: telefonic la 021 9930 (09:00 – 17:00, de luni până vineri, răspund operatorii PAID; în afara programului răspunde MARA, asistentul virtual, care oferă răspunsuri la întrebările frecvente, preia datele de contact și trimite informațiile operatorilor); Online, pe site-ul oficial www.paidromania.ro – folosind butonul albastru din dreapta; direct la asigurătorul de la care a fost cumpărată polița PAD.
Polița PAD acoperă riscurile de inundații, cutremur și alunecări de teren, iar despăgubirea maximă poate ajunge la 100.000 lei pentru locuințele din materiale rezistente, respectiv 50.000 lei pentru cele din paiantă sau chirpici.
Prefectul județului Suceava, Traian Andronachi, a declarat, joi, că există companii de asigurări care nu răspund la apelurile telefonice ale locuitorilor din Broșteni care au asigurări și ale căror locuințe au fost distruse de apă.
El a declarat, într-o conferință de presă, că a fost informat de localnicii sinistrați cu privire la reacția întârziată a companiilor de asigurări după inundațiile de duminică.
La rândul său, primarul orașului Broșteni, Alexandru Hurjui, susține că nu deține informații certe cu privire la numărul de locuințe care au fost asigurate, însă a precizat că aceste date vor fi făcute publice după evaluarea imobilelor afectate.
‘Nu avem o situație exactă asupra asigurărilor. Sunt dintre ei mulți care au PAD-urile acelea, asigurările obligatorii, dar sunt și foarte mulți care au asigurările suplimentare. În momentul în care vom ajunge la fiecare casă să facem evaluările, automat vom verifica și acest lucru’, a precizat Hurjui.
Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale (PAID) este o societate de asigurare-reasigurare, cu capital privat, formată prin asocierea societăților de asigurare pentru încheierea de asigurări obligatorii de locuință, în conformitate cu prevederile Legii nr. 260/2008. Conform prevederilor legii, PAID administrează sistemul de asigurare obligatorie a locuințelor, care acoperă trei riscuri de bază specifice României: cutremur, inundații, alunecări de teren.