16.5 C
Slatina
miercuri,17 septembrie,2025

Ultimele Articole

MEC: Proiect pentru alfabetizare funcțională în învățământul preuniversitar. Participă elevi și cadre didactice

- Advertisement -

Cel puțin 37.500 de cadre didactice vor participa la activități pentru dezvoltarea competențelor profesionale în relație cu alfabetizarea funcțională în cadrul proiectului ‘Mecanism de intervenție pentru alfabetizare funcțională în învățământul preuniversitar’ al cărui contract de finanțare a fost semnat de ministrul Educației, Daniel David.

Potrivit unui comunicat remis marți presei, vor beneficia de proiect și peste 15.000 de elevi din 176 de școli selectate de la nivel național.

Cofinanțat prin Programul Educație și Ocupare 2021 – 2027, proiectul ‘Mecanism de intervenție pentru alfabetizare funcțională în învățământul preuniversitar (MIAF)’ este unul strategic pentru sistemul educațional preuniversitar și susține alfabetizarea funcțională a elevilor din învățământul primar și gimnazial (ISCED 1-2) în domeniile lectură, matematică, științe, educație civică și educație digitală.

În acest scop, vor fi proiectate și implementate intervenții integrate care includ elaborarea unui cadru de evaluare a nivelului de alfabetizare funcțională (standarde, seturi de itemi și teste de evaluare), dezvoltarea competențelor cadrelor didactice și implementarea unui mecanism de intervenție pilot vizând alfabetizarea funcțională a elevilor, având ca perspectivă extinderea acestui mecanism la nivel național.

Prin acțiunile sale, proiectul vizează următoarele categorii de grup-țintă:
* minimum 15.000 de elevi din 176 de școli din învățământul primar și gimnazial, selectate la nivel național;
* minimum 37.500 de cadre didactice (personal didactic de predare și personal didactic de conducere, de îndrumare și control), care vor participa la activități pentru dezvoltarea competențelor profesionale în relație cu alfabetizarea funcțională.

Durata de implementare a proiectului este de 48 de luni, începând cu 1 octombrie, fiind implementat în parteneriat cu Institutul de Științe ale Educației, CCD Alba, CCD Argeș, CCD Dolj, CCD Ilfov, CCD Suceava, ISJ Alba, ISJ Argeș, ISJ Dolj, ISJ Ilfov și ISJ Suceava.

Valoarea eligibilă totală a proiectului este de 207.160.606,80 lei, din care valoarea eligibilă nerambursabilă este de 166.709.127,57 lei.

‘O problemă esențială a sistemului nostru de educație este legată de nivelul ridicat de analfabetism funcțional, care devine un risc de securitate națională, vulnerabilizându-ne, ca țară, la manipulare (prin narațiuni conspiraționiste) și la subdezvoltare – ca societate bazată pe cunoaștere. Acest proiect completează și permite ‘pilotări experimentale’ pentru demersurile instituționale recent introduse și anume programele remediale la nivelul învățământului primar (prin 2 ore/săptămână) și la nivel gimnazial/liceal (din timpul per disciplină la dispoziția cadrului didactic), programe remediale focalizate pe: consolidarea-fixarea competențelor; dezvoltarea competențelor-țintă, nedezvoltate în demersul standard; utilizarea competențelor în viața cotidiană și dezvoltarea competențelor pentru performanță’, a declarat ministrul Daniel David, citat în comunicat.

- Advertisement -

Ultimele știri

Nu pierdeți