6.8 C
Slatina
vineri,19 decembrie,2025

Ultimele Articole

Senat: Accesibilizarea spațiilor universitare pentru studenții cu dizabilități și cerințe educaționale speciale

- Advertisement -

Senatul a adoptat, miercuri, în plen, în calitate de for legislativ decizional, propunerea legislativă pentru modificarea Legii învățământului superior nr. 199/2023, prin care se menționează asigurarea dreptului la acces adaptat în totalitatea spațiilor universitare pentru studenții cu dizabilități și cerințe educaționale speciale.

Au fost înregistrate 113 voturi ‘pentru’, două ‘împotrivă’ și cinci abțineri.

‘Statul susține studenții cu probleme și nevoi sociale, precum și pe cei cu dizabilități și cerințe educaționale speciale. Studenții cu dizabilități și/sau cerințe educaționale speciale au dreptul la acces adaptat în totalitatea spațiilor universitare, la asigurarea unui interpret în limbaj mimico-gestual și/sau în limba semnelor, precum și la condiții adecvate pentru desfășurarea normală a activităților academice, sociale, culturale și administrative în cadrul instituțiilor de învățământ superior, corespunzătoare pentru nevoile de învățare ale acestora. Normele privind accesibilizarea învățământului superior pentru persoanele cu dizabilități și/sau cerințe educaționale speciale se aprobă prin ordin al ministrului Educației’, stipulează propunerea legislativă inițiată de un grup de parlamentari USR.

Proiectul, intrat în circuitul legislativ în februarie 2024, a fost amendat de Senat în decembrie 2025.

‘Statul și instituțiile de învățământ superior trebuie să asigure acces echitabil pentru toți studenții la oportunități de învățare oferite de programe de mobilitate naționale și internaționale și să întreprindă măsuri active împotriva obstacolelor în ceea ce privește mobilitatea fizică sau virtuală a studenților în situații de risc, a celor cu dizabilități, a celor cu cerințe educaționale speciale sau a celor netradiționali. Procesul de internaționalizare poate fi susținut și prin includerea în cadrul activităților de învățare, predare și cercetare a unor componente care presupun colaborarea în format online’, se mai arată în proiect.

Inițiatorii își argumentează inițiativa, potrivit expunerii de motive, prin faptul că ‘studenții cu dizabilități nu beneficiază, la acest moment, de suficientă protecție din partea universităților, iar procesul de învățare nu este adaptat la nevoile lor’.

- Advertisement -

Ultimele știri

Nu pierdeți