-0.3 C
Slatina
miercuri,15 ianuarie,2025

Ultimele Articole

Afacere unica in Olt: detergenti la dozator! Preturi pentru buzunarele lovite de criza

- Advertisement -

Mai intai, sotii Liliana si Toni Marius Ciocea au auzit intamplator ca, undeva prin Dolj, un italian a infiintat o fabrica de detergenti dupa retete straine si pe care le vinde vrac, la super-preturi. Tot intamplator au mai aflat ei ca firma italianului cauta distribuitori. Cum familia Ciocea, ani si ani plecata la munca in strainatate, avea nevoie de un venit sigur in tara (pentru ca nu mai vor sa plece de aici), Liliana si Toni au ajuns distribuitori ai societatii comerciale din Dolj. Au distribuit ce au distribuit, pana ce au bagat de seama ca jobul lor se permanentizeaza la unele institutii si societati comerciale, multumite pesemne de calitatea produselor. si ce si-au zis ei: hai sa vindem noi direct. Au infiintat o firma si, din decembrie 2011, au si spatiu de desfacere in Slatina. Cam din vara anului trecut am inceput noi sa distribuim detergenti lichizi pentru corp si obiecte de uz casnic. Tot facand activitatea asta, am observat ca solicitarile se inmultesc si ca ele se permanentizeaza. si atunci ne-a venit ideea unei afaceri proprii: sa cumparam de la producator noi si sa vindem detergentii, isi aminteste Liliana.

Preturi mici, atu-ul afacerii

Ei, cum detergenti la dozator!?, se mira oamenii care trec pentru prima oara pragul magazinului, atrasi de publicitatea afisata pe geamuri. Afland ca, sa zicem, un detartrant costa jumatate sau chiar mai putin din pretul pe care ei il platesc regulat pentru achizitionarea produsului de aceeasi calitate de la magazinele mari, omul devine curios si cumpara, la inceput putin, pentru proba, cum spune fiecare. Surpriza: multi dintre ei revin, spunand ca nu exista nici o diferenta intre calitatea produsului pe care il cumparau in mod obisnuit de la supermarket si cel achizitionat de la noi, spune Liliana, care, desi nemultumita inca de volumul de vanzari existent in prezent (afacerea abia a inceput), priveste increzatoare in viitorul apropiat. Nu ne-am facut nici o reclama, nu ne-am promovat produsele si magazinul pentru simplul fapt ca nu ne permitem acest lucru. Singura promovare ne-o fac cei ce cumpara de la noi. Volumul de vanzari nu este cel la care ne-am gandit noi la inceput de drum, nu suntem cunoscuti inca, nu stie foarte multa lume de noi, dar eu cred ca pana la urma vom reusi. Nu se poate altfel, pentru ca avem o oferta foarte, foarte buna pentru tipul de clienti carora ne adresam, spune Liliana. Ea isi construieste speranta pe ideea ca detergentii reprezinta un tip de marfa fara de care viata gospodinelor nu se poate imagina. in plus, preturile incomparabil mai mici decat detergentii ambalati constituie elementul de forta al afacerii. Orice produs contine in pret si costul ambalajului, si este normal sa fie asa, pentru ca vorbim de cheltuieli care trebuie acoperite. Ei bine, preturile detergentilor comercializati de noi nu contin costul ambalajului. Avem doar recipienti din plastic foarte ieftini pe care clientul ii cumpara la inceput si pe care apoi ii poate refolosi, economisind bani. Exista la vanzare, de curand, intr-un mare supermarket de la noi, un degresant care costa 20 de lei si face exact ceea ce face degresantul pe care noi il vindem cu doar 5 lei pe litru, ne explica Liliana atu-ul afacerii.

Afacerea, veche in alte tari

Liliana si sotul ei au de luptat si pentru a darama unul dintre simturile care-l caracterizeaza pe romanul simplu: rezistenta la nou. Oamenii din Slatina nu au auzit de acest tip de afacere si, de aceea, sunt reticenti cand aud ca pot cumpara detergenti de la dozator. Ei bine, in alte tari afacerea este demult una obisnuita. Sper sa prinda si la noi. Ne gandim ca criza financiara care a lovit in noi il face pe om sa se gandeasca de doua ori inainte de a cumpara ceva. Or, noi propunem preturi care il avantajeaza pe client si produse de calitatea celor scumpe, teoretizeaza simplu Liliana, careia i-a revenit responsabilitatea magazinului in totalitate: ea ii intampina pe clienti, ea vinde, ea tine evidenta, ea face comenzi etc.

Dialogul nostru este intrerupt de clienti (de fapt – cliente). Femeile intra curioase, isi plimba privirile pe preturile afisate in dreptul fiecarui robinet, cer lamuriri despre calitate si cumpara, de proba. Iar patroana-vanzatoare le lamureste pe fiecare in parte cat si cum se foloseste produsul achizitionat. Daca sunt multumita, mai vin, spun aproape toate clientele care pleaca cu proba acasa. Multe vor reveni, isi exprima Liliana convingerea.

- Advertisement -

Ultimele știri

Nu pierdeți