Emisiunea ‘Locomotive cu abur’, cu o tematică de colecție, compusă din patru mărci poștale, un plic ‘prima zi’, patru cărți maxime pentru pasionații de maximafilie și o mapă filatelică cu produs special în tiraj limitat, va fi introdusă, miercuri, în circulație, de Romfilatelia și Poșta Română.
Cele patru mărci poștale ale emisiunii filatelice reproduc în imaginile lor locomotive cu abur aflate în exploatare între anii 1872 și 1977, informează, luni, Romfilatelia, într-un comunicat transmis AGERPRES.
Locomotiva ‘Resicza 2′ este reprodusă pe marca poștală cu valoarea nominală de 4 lei, locomotiva CFR 1493 pe marca poștală cu valoarea nominală de 6,50 lei, iar locomotiva fabricată la București în 1949 la Uzina 23 August este ilustrată pe marca poștală cu valoarea de 7 lei.
Locomotiva 231.065 din celebra serie CFR Pacific’ este reprodusă pe marca poștală cu valoarea nominală de 14 lei.
Plicul ‘prima zi’ reproduce un peisaj panoramic al unei zone submontane traversată de un tren tractat de o locomotivă cu abur.
Emisiunea este disponibilă de miercuri în rețeaua magazinelor Romfilatelia din București, Bacău, Brașov, Cluj-Napoca, Iași, Timișoara, precum și online.
Istoria căilor ferate din România începe cu anul 1854 când a fost inaugurat, în Banatul aflat sub administrație austro-ungară, traseul Oravița – Baziaș, cu o lungime de 62 de km. Locomotivele cu abur utilizate erau fabricate în Austria.
Pe teritoriul Regatului României, sub domnia Regelui Carol I, prima cale ferată construită de Compania engleză John Trevor-Barkley, inaugurată în anul 1869, a fost București Filaret – Giurgiu. Prima cale ferată construită integral de inginerii români a fost Buzău – Mărășești, inaugurată la 18 octombrie 1881, considerată un succes remarcabil al tehnicii feroviare autohtone, având costuri mult mai mici decât cel al unor realizări similare din alte țări europene.
Au urmat lucrări ample de modernizare începând cu integrarea portului Constanța în circuitul feroviar prin realizarea deosebită reprezentată de renumitul proiect al lui Anghel Saligny, ‘Podul Regele Carol I’ de la Cernavodă și continuând cu dublarea unor linii pe traseele Constanța – Cernavodă (1931), Adjud – Tecuci (1933), Câmpina – Brașov (1941). Se adaugă mai apoi încă 635 km de linie dublă.
Ținând seama de transformările și modernizările cu mare vizibilitate ale sistemului feroviar, perioada anilor ’30-’40 poate fi catalogată drept ‘epoca de aur’ a căilor ferate în România.
Sursa foto: Romfilatelia / Facebook