Craiova a fost desemnată Best Christmas Market in Europe, depășind orașe precum Strasbourg, Viena și Dresda și transformându-se în cea mai mare piață de Crăciun de pe continent, a anunțat joi Federația Patronatelor din Industria Ospitalității din România (FPIOR).
‘Craiova intră, oficial, în liga marilor capitale ale Crăciunului, depășind recorduri europene și devenind cea mai mare și mai spectaculoasă piață de Crăciun din Europa, desfășurată pe o suprafață de peste 280.000 metri pătrați’, arată FPTIOR într-un comunicat.
Președintele Federației, Valentin Șoneriu, subliniază că acest succes nu este un accident, ci rezultatul unui parcurs lung și al unei colaborări solide între administrație și industria ospitalității.’Este rezultatul multor ani de muncă, de efort și de viziune. Administrația condusă de Lia Olguța Vasilescu a fost mereu aproape de industria ospitalității, fiind unul dintre cei mai aprigi și consecvenți susținători ai acesteia. Un administrator cu viziune a înțeles ce poate face turismul și a implementat cu o echipă extrem de competentă.(…)’, a precizat Șoneriu, în comunicat.
Transformarea Craiovei într-o destinație europeană de iarnă a fost confirmată și de Marius Bănică, vicepreședinte al FPIOR și președinte al Asociației Horeca Oltenia.
‘Craiova a reușit să reinterpreteze sărbătoarea Crăciunului. Craiova s-a reinventat. Iar acest succes confirmă că strategia aplicată aici este una care funcționează. FPIOR are acum misiunea de a duce această strategie la nivelul întregii țări, pentru ca România să poată beneficia de aceeași viziune modernă și de același standard de calitate în turism’, a adăugat Marius Bănică.
În 2026, Craiova devine capitala europeană a Crăciunului, cu peste 142.000 de voturi, aproape dublu față de alte destinații premiate anterior. Orașul a cucerit Europa prin spectaculozitate, creativitate și autenticitate: milioane de lumini, atracții unice, precum sania zburătoare a lui Moș Crăciun, patinoarul, roata panoramică, instalațiile tematice Spărgătorul de Nuci și o ofertă gastronomică ce reunește culturi și tradiții din Armenia, Grecia, Turcia, Moldova, Serbia, Bulgaria și nu numai.
Potrivit sursei citate, anul acesta au votat 803.258 de călători din 179 de țări, iar dintre cele peste 1.500 de piețe de Crăciun din Europa, doar 20 au fost selectate drept cele mai frumoase, mai autentice și mai inovatoare.
‘Craiova a demonstrat că o strategie corectă, curajoasă și constantă poate schimba o destinație, o industrie și percepția internațională asupra României. Pentru România, Craiova nu a câștigat doar un premiu. A câștigat o poziție. Un statut. O nouă identitate pe harta turismului european’, au transmis reprezentanții FPIOR.
Federația Patronatelor din Industria Ospitalității din România este cea mai mare organizație națională și reprezentativă din domeniu, care reunește peste 1.000 de companii naționale și reprezintă 25 de județe ale țării plus municipiul București, 29 de Patronate și peste 26.000 de angajați.
