Aflata ieri la Olt intr-o vizita oficiala, ministrul Educatiei, Ecaterina Andronescu, a vrut sa afle toate obstacolele si problemele cu care se confrunta primarii si directorii unitatilor de invatamant in acest domeniu. Marea majoritate a primarilor de localitati in care scolile nu sunt inca puse la punct s-au prezentat la intalnire, sperand sa gaseasca o solutie la problemele existente. Cred ca asemenea intalniri in care te confrunti cu realitatea sistemului reprezinta un castig, pentru ca stii cum sa-ti dimensionezi demersurile ulterioare. Azi a fost o discutie extrem de profitabila, am discutat lucruri de interes pentru ameliorarea calitatii procesului didactic; ca sa putem sa discutam, am pornit de la rezultatele acestui an, la bacalaureat si la Evaluarea Nationala. De aici cred ca trebuie sa pornim; noi la nivelul Ministerului am elaborat un pachet de propuneri de masuri concrete, care sunt orientate pe etaje: la nivel national, ce trebuie sa facem la nivelul inspectoratelor scolare, la nivelul scolii, si chiar fiecare profesor ce trebuie sa faca in scoala in care isi desfasoara activitatea, a declarat Ecaterina Andronescu.
Rezultatele ne arata ca scoala romaneasca este extrem de polarizata; avem scoli, in special liceele teoretice, unde procentul de promovare e intre 85-100%, si scoli in care avem foarte multe lucruri de facut, pentru ca la liceele tehnologice inregistram un procent de promovare de 25%, nu depasim 30%. Avem o problema cu liceele tehnologice, va trebui sa le restructuram si sa le racordam la nevoile pietei muncii, a mai spus aceasta.
O problema generala ridicata de cei prezenti la intalnire a fost lipsa banilor, motiv pentru care diverse proiecte demarate la nivelul scolilor nu au fost duse la bun sfarsit – reabilitari sau constructia campusurilor scolare – ori, in cele mai multe cazuri, lipsa banilor a fost cea care nu a permis crearea in unitatea de invatamant a conditiilor necesare pentru obtinerea autorizatiei sanitare de functionare. in discutia cu primarii a fost subiectul poate cel mai apasat; cum sa facem ca toate scolile noastre sa aiba apa curenta si grupuri sanitare in scoala. Din proiectele pe care incercam sa le organizam cu Banca Mondiala vom da cu prioritate resurse pentru aceasta problema, a precizat Ecaterina Andronescu.
invatamantul trebuie sa fie cel mai dinamic sistem dintr-o societate, pentru ca el proiecteaza astazi ceea ce in societate se va intampla peste 5, 10 si chiar 40 de ani. Nu poti ca schimbarea sa te ia cu tavalugul, trebuie sa gandesti in perspectiva. Pentru a avea acesta flexibilitate la piata muncii, si sistemul de invatamant trebuie sa fie dinamic, dar trebuie sa facem schimbare de dragul de a ne adapta permanent, a conchis aceasta.
Problemele din invatamantul oltean, aduse in atentia ministrului Ecaterina Andronescu
- Advertisement -
- Advertisement -