Simularea a fost sustinuta si de elevii clasei a XI-a, aici rezultatele fiind si mai slabe. Astfel, din cei 3.477 elevi inscrisi s-au prezentat doar 3.056, din ei reusind sa obtina medii peste 6 doar 798 de elevi. Daca la nivel de judet rezultatele nu sunt dintre cele mai bune, la nivel de tara, Ministerul anunta rezultate mai bune. Astfel, datele statistice releva ca ponderea elevilor clasei a XII-a care au obtinut note peste 5 este de 61,36% la Limba romana (procentaj superior celui de anul trecut: 52,80%), 52,49% la proba obligatorie a profilului – Matematica sau Istorie (procentaj superior fata de 2014 – 42,51%), respectiv 60,30% la proba la alegere a profilului (cu peste 7 procente in raport 2014 – 53,92%).
Situatia notelor peste 5 la clasa a XI-a se prezinta astfel: Limba romana – 51,77% (in crestere cu peste 7 procente fata de 2014 – 44,22%), proba obligatorie a profilului/Matematica sau Istorie – 42,35% (in crestere cu peste 6 procente fata de anul trecut – 36,32%). Rata de participare la clasa a XI-a a fost de 86,41% (128.052 de elevi prezenti din 148.143 de elevi inscrisi), respectiv 83,31% la clasa a XII-a (147.454 de elevi prezenti din 177.000 de elevi inscrisi).
Precizam ca elevii clasei a XI-a nu au sustinut proba la alegere, avand in vedere ca aria de acoperire a disciplinelor nu este similara celei de clasa a XII-a, se arata intr-un comunicat al MECS.
Scopul simularii probelor scrise din cadrul examenului de Bacalaureat, atat pentru clasa a XI-a, cat si pentru clasa a XII-a, este, pe de o parte, familiarizarea elevilor cu rigorile acestui tip de examen, iar pe de alta parte, ajutorul acordat acestora pentru a constientiza nivelul de pregatire, inainte de Bacalaureat, si de a lua masuri in consecinta pentru imbunatatirea rezultatului final, mai spun reprezentantii MECS.
La fel ca anul trecut, subiectele au fost unice, la nivel national, respectiv diferentiate in functie de filiera, profil si specializare, fiind elaborate de Centrul National de Evaluare si Examinare, in conformitate cu modelele de subiecte publicate inca din luna noiembrie 2014 pe site-ul http://subiecte2015.edu.ro.
Notele obtinute la simularile nationale se pot trece in catalog doar la solicitarea elevului. De asemenea, rezultatele trebuie analizate la nivelul fiecarei unitati de invatamant, prin discutii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, sedinte cu parintii, precum si la nivelul consiliului profesoral, in vederea adoptarii unor masuri pentru imbunatatirea performantelor scolare.