„Selfie-ul pe tren nu ia like-uri, ia vieți!” este campania de prevenire a accidentelor produse prin electrocutare, în zonele feroviare, desfășurată în această perioadă de polițiști, după ce aceasta a fost prelungită până la sfârșitul lunii ianuarie 2022. De aceea, luni polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității Olt au fost prezenți în mai multe gări din județ.
Polițiștii de la Prevenire, dar și cei de la Biroul Siguranță Școlară, Poliția Transporturi Feroviare, împreună cu jandarmii olteni au desfășurat activități în stațiile CFR din localitățile Slatina, Caracal, Drăgănești-Olt și Piatra-Olt, astfel încât adolescenții și tinerii să înțeleagă mai bine care sunt riscurile la care se expun atunci când încearcă să realizeze o fotografie pe tren sau când nu respectată regulile de conduită în incinta stațiilor de cale ferată, triajelor și zonelor adiacente.
„Polițiștii au îndemnat tinerii și persoanele prezente în stațiile CFR să adopte un comportament responsabil, astfel încât să fie evitate situații tragice. Totodată, au fost oferite flyere realizate în cadrul campaniei, persoanele fiind îndrumate să scaneze codul QR imprimat pe acestea pentru a viziona un clip care prezintă sugestiv efectele electrocutării prin expunerea la rețeaua de înaltă tensiune din zona căilor ferate”, a declarat Alexandra Dicu, purtătorul de cuvânt al IPJ Olt.
Potrivit sursei citate, o fotografie pe tren poate părea o idee bună pentru o postare în social media, însă puțini sunt cei care știu că se pot electrocuta în urma producerii unui arcul electric. „Arcul electric se poate produce fără un contact direct cu rețeaua de înaltă tensiune, iar pe lângă acesta, căderea de la înălțime poate produce traume grave. La nivel național, zeci de adolescenți au suferit, în ultimii ani, accidentări grave după ce s-au urcat pe tren pentru a-și face fotografii. Acoperișul unui vagon de tren nu este un loc de joacă, arcul electric nu poate fi evitat, iar electrocutarea la 27.000 de volți poate fi o condamnare la moarte”, a adăugat reprezentantul IPJ.
Pe parcursul campanie ,,Selfie-ul pe tren nu ia like-uri, ia vieți!” un vagon de călători personalizat cu însemnele campaniei, vizual și mesaj, va fi atașat trenurilor care circulă în țară, pentru a transmite mesajul preventiv. Pentru ca mesajul campaniei să ajungă mai ușor la public, a fost realizat un material video.