Absolventii de invatamant tehnic si profesional, monitorizati prin Moninsert

Moninsert – Monitorizarea insertiei profesionale a absolventilor de invatamant tehnic si profesional, nivel 1 si nivel 2, proiectul pe care Inspectoratul scolar Judetean Olt l-a demarat in vara anului trecut, in parteneriat cu alte institutii, se desfasoara conform graficului stabilit. Reprezentantii inspectoratelor scolare din Olt si Dambovita, precum si cei ai Universitatii din Pitesti, au prezentat vineri, in cadrul unei conferinte de presa, stadiul de implementare al proiectului. Nimeni nu stia ce se mai intampla cu absolventii de scoli tehnice, si noi ne-am propus sa-i cautam, sa vedem fiecare unde se regaseste in momentul de fata, si sa incercam, prin acest proiect, sa crestem rata de continuare a studiilor, pentru unii dintre ei, si de a creste sansele lor de a ocupa un loc de munca in functie de calitatea pe care au dobandit-o, incercand sa corelam oferta educationala din invatamantul profesional si tehnic cu aspiratiile fiecarui elev in parte si cu cerintele care sunt astazi pe piata muncii. Pana la momentul acesta, actiunile se desfasoara conform graficului si cererii, suntem incantati ca am reusit sa experimentam acest lucru si in judetul Olt, si, pe masura ce activitatile ne vor permite, vom include in mijlocul nostru cat mai multi colegi, a declarat Mariana Gheorghe, inspectorul scolar general al IsJ Olt. Acest proiect este strategic nu numai din punct de vedere al finantarii si al dimensiunii pe care il are, ci si datorita faptului ca isi propune sa modifice politici educationale. Unul dintre obiectivele noastre este cresterea gradului de adecvare a ofertei de formare profesionala initiala la aspiratiile elevilor si cerintele pietei muncii, dar si cresterea interesului factorilor implicati in fundamentarea cifrei de scolarizare din invatamantul profesional si tehnic. Rezultatele anticipate ale proiectului nostru se refera la cresterea ratei de continuare a studiilor si a sanselor de ocupare a unui loc de munca in calificarea dobandita, tinand cont de ceea ce isi doreste elevul sa faca, de ceea ce este capabil sa faca si de adaptarea ofertei educationale a unitatilor scolare la aspiratiile lor, a explicat inspectorul Cristina Mihut, asistent manager al proiectului Moninsert.
in primele doua luni ale anului, 40 de operatori de teren din cadrul Universitatii din Pitesti, unul din partenerii proiectului, au aplicat chestionare absolventilor de invatamant profesional si tehnic, nivel 1 si 2, din judetele Olt si Dambovita. Rezultatele s-au concretizat in realizarea a 483 de interviuri.
Grupul tinta al proiectului este format din 1.269 de absolventi de scoli de arte si meserii si an de completare din judetele Olt si Dambovita, care nu continua pregatirea profesionala. Pe baza rapoartelor finale se va intocmi un raport de analiza comparativa intre cele doua judete, si, de asemenea, vor fi intocmite doua seturi de recomandari: unul pentru imbunatatirea sistemului de invatamant profesional si tehnic, si altul pentru imbunatatirea metodologiei de monitorizare a insertiei absolventilor. Proiectul se va incheia la sfarsitul lunii iunie 2013.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

<