Meciul dintre Prefectura si Consiliul Judetean intra in prelungiri

Magistratii Tribunalului Olt au dat marti castig de cauza Consiliului Judetean, in procesul intentat de Prefectura pe tema organizarii referendumului. Hotararea instantei poate fi insa atacata cu recurs, o decizie in acest sens urmand a fi luata de reprezentantii prefecturii dupa ce institutia va primi motivarea hotararii. Nu pot spune acum daca vom face recurs, trebuie sa vedem mai intai motivarea sentintei, apoi vom lua o decizie. De obicei motivarile le primim cam in termen de 30 de zile, dar in acest caz am o banuiala ca o vom primi mult mai repede. Din moment ce suntem singurul judet din tara unde s-a admis preschimbarea termenului, presupun ca si motivarea va fi trimisa mult mai repede ca de obicei, a spus prefectul, care a precizat ca asteapta cu interes documentul. Chiar sunt curios sa vad cum a aprobat judecatorul inceperea referendumului la termenul stabilit de Consiliul Judetean. Un alt punct interesant din hotararea respectiva este articolul 6, care prevede ca presedintele CJ raspunde de tot, de legalitate, de organizare… Astept sa vad motivarea, a declarat Moisiu.
in cazul in care prefectura nu va face recurs, oltenii vor fi chemati la urne in scurt timp. Daca nu se face recurs, referendumul se va desfasura conform hotararii Consiliului Judetean. Data stabilita pentru consultarea cetatenilor este prima duminica dupa trecerea termenului de 20 de zile prevazut de lege, calculat de la data ramanerii definitive si irevocabile a hotararii judecatoresti, a afirmat Ioan Ciugulea, vicepresedintele CJ Olt.

in sedinta de la sfarsitul lunii iunie, consilierii judeteni PSD si PNL au aprobat organizarea unui referendum impotriva desfiintarii judetului Olt, ca o reactie la discutiile de la nivel central pe tema reorganizarii administrativ- teritoriale. Totodata, consilierii au aprobat si alocarea sumei de 4 miliarde lei vechi, pentru plata juristilor, a buletinelor de vot si stampilelor. La inceputul lunii iulie, prefectura a contestat in instanta legalitatea actului administrativ.
Principalul motiv pentru care Institutia Prefectului contesta legalitatea actului administrativ este adoptarea acestuia cu incalcarea prevederilor legale enumerate chiar in preambulul hotararii. Problema care se pune referendumului este legata de desfiintarea judetului, dar nu exista nici o propunere legislativa de desfiintare a judetului Olt. (…) in expunerea de motive dumnealor pornesc de la o dezbatere publica lansata de presedintele Romaniei, ori Institutia Prefectului verifica legalitatea si temeinicia actelor administrative, declaratiile politice nu fac obiectul controlului de legalitate, declara la vremea respectiva prefectul, care a mai afirmat ca nereguli sunt si in calendarul stabilit pentru desfasurarea referendumului, una dintre ele fiind debutarea acestuia chiar din ziua adoptarii hotararii.
O hotarare cu caracter normativ isi produce efectele si poate fi adusa la cunostinta publica la cinci zile de la comunicarea catre prefect in vederea exercitarii controlului de legalitate. Dumnealor nu au asteptat acest termen si au stabilit un program care debuta cu data cand au aprobat hotararea. Mai mult chiar, la articolul 6 il mandateaza pe presedintele Consiliului Judetean sa coordoneze din punct de vedere tehnic organizarea referendumului si sa ia toate masurile legale si necesare pentru respectarea legalitatii tuturor activitatilor aferente. Referitor la acest aspect, reamintesc, daca mai era cazul, ca Institutia Prefectului este cea care, potrivit reglementarilor legale in vigoare, asigura aplicarea si respectarea legilor, ordonantelor si a celorlalte acte administrative. Din ce prevede hotararea, ar rezulta ca domnul presedinte al CJ ar vrea sa fie si prefect, sau CJ ar dori ca presedintele sa fie si prefect. (…) Mai mult decat atat, la art 4 se stabileste ca referendumul se va desfasura la 20 de zile dupa incetarea suspendarii sau a ramanerii definitive a hotararii judecatoresti in conditiile in care prefectura va ataca acest act, a spus prefectul, care a afirmat ca din parcurgerea acelui articol se intelege ca ori CJ stie deja cum se va pronunta instanta, ori pentru dumnealor nu conteaza cum se va pronunta. Chiar daca reprezentantul Guvernului in teritoriu afirma ca pentru a decide daca face recurs asteapta sa vada motivarea instantei, tinand cont de argumentele pe care le prezenta in urma cu nici o luna, pare greu de crezut ca nu va merge mai departe.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

<