11.2 C
Slatina
miercuri,24 aprilie,2024

Ultimele Articole

Gradul de indatorare a Primariei Slatina este de 16%

- Advertisement -

Avem patru contracte, trei de imprumut si unul de garantie; un contract de 200 de miliarde lei vechi care nu a fost incheiat dar care a fost aprobat de Consiliul Local si garantat de Guvernul Romaniei pentru a-l avea la dispozitie daca va fi necesar anul viitor, pentru a sustine cota parte pe care o avem de platit pentru fondurile europene. Suntem giranti pentru 130 de miliarde lei vechi luate de Compania de Apa, toti acesti bani intrand in lucrari de apa si canal din orasul nostru, dar eu sunt sigur ca, la cum am vazut situatia financiara a Companiei de Apa, noi nu va trebui sa platim niciodata sau sa-i sustinem, pentru ca ei au peste un milion de euro profit, deci au bani sa-si acopere aceste costuri. Mai sunt cele doua imprumuturi vechi, din care mai avem de achitat in total la cele doua banci 96 de milioane lei noi. Gradul de indatorare este de 16%, tinand cont ca gradul maxim de indatorare al municipalitatii noastre este de 30%, a spus Valcov.

Costurile cu serviciile externalizate

in cadrul conferintei, primarul Slatinei a prezentat si costurile cu serviciile externalizate. Costurile cu serviciile de deratizare pentru anul 2011 sunt de 637.000 lei. Au crescut fata de anul trecut cu aproximativ 15% datorita faptului ca s-au cerut treceri suplimentare in lunile septembrie si octombrie care nu au existat anul trecut. Serviciul de ecarisaj – 366.000 lei, cu 10% mai putin ca si costuri decat anul trecut; serviciul de salubrizare – 3.111.000 lei, in scadere cu 12% fata de cele de anul trecut; spatii verzi – 4.000.037 lei, in scadere cu 5% fata de anul trecut; reparatii locuri de joaca – 535.000 lei, reparatii fantani – 792.000 lei. Toate acestea sunt sumele facturate, fara TVA, pana la sfarsitul lunii noiembrie. Nu sunt si platite in totalitate, ca idee mai avem diferente foarte mici de achitat, 133.000 lei la deratizare, 116.000 lei la ecarisaj, 232.000 lei la spatii verzi, 50.000lei la locuri de joaca si 403.000 lei la salubrizare, a spus Valcov. Acesta s-a declarat multumit de activitatea serviciilor externalizate. Atat timp cat reusesc cu un numar dublu de angajati sa faca cheltuieli cu 5% mai mici, pentru mine este un lucru incredibil. Va dau un singur exemplu – la spatii verzi, costurile desi au scazut cu doar 5%, ei si-au dublat numarul de angajati. De la 63 cu cat s-a plecat, am inteles ca au ajuns la aproape 140. La celelalte se observa o mult mai buna intretinere si nu mai avem practic noi probleme cu organizarea licitatiilor. Pentru deratizare trebuia sa facem in fiecare an licitatii, se contestau si ajungeam sa facem licitatia in iunie, dar trebuia in martie deja sa se dea cu substante. Chiar si la salubrizare, unde nu se vede o imbunatatire, sunt multumit ca au scazut costurile desi este aceeasi firma. Aici trebuie sa evidentiez meritele directoarei de la Patrimoniu, Mihaela Stana, care a stiut sa puna anumite plafoane in facturile lunare care vin de la aceste firme, a spus Valcov.

- Advertisement -

Ultimele știri

Nu pierdeți