Deși și-a asumat prin contract că va reabilita varianta de ocolire a Podului Olt, pe tronsonul Curtișoara – Teslui – Moșteni – Strejești, consorțiul italian care va repara Podul Olt a întârziat cu lucrările. Deși ar fi trebuit ca șantierul să se deschidă încă din luna decembrie, reparațiile la drumul de ocolire încă nu au început.
Chiar dacă s-a dat ordinul de începere a lucrărilor pentru modernizarea Podului Olt, constructorul nu a început încă reabilitarea variantei ocolitoare. Asta deși avea prevăzut în contract că aceste lucrări trebuie să înceapă încă de la finalul anului trecut.
„Pentru varianta de ocolire, s-a dat ordinul de începere a lucrărilor. E adevărat că s-a dat în luna decembrie, la începutul iernii, iar constructorul probabil a considerat că nu poate executa lucrări în perioada friguroasă. Noi așteptăm primăvară și vom pune presiune pe constructor să înceapă lucrările cât mai repede”, a spus Adrian Motorga, directorul Secției de Drumuri Naționale Slatina.
În afară de această variantă ocolitoare aprobată inclusiv pentru traficul greu, autoritățile locale, respectiv Primăria Slatina și Consiliul Județean, au mai găsit o soluție pentru fluidizarea traficului, după închiderea Podului Olt. „Ca și variantă aprobată, pentru toate categoriile de autovehicule, inclusiv cele grele, va fi pe Curtișoara – Teslui – Moșteni și ieșire la Strejești. Pentru traficul local, autoritățile locale, respectiv Primăria Slatina și Primăria Slătioara, execută lucrări de îmbunătățire a traficului în acea zonă”, a mai explicat Motorga.
Astfel, Primăria Slatina reabilitează o porțiune din strada Basarabilor, cuprinsă între intersecția cu strada Banului și drumul care ocolește barajul de peste Olt. Lucrările au început în urmă cu două săptămâni și presupun atât modernizarea părții carosabile, cât și amenajarea de șanțuri pe marginea drumului. În paralel, Consiliul Județean va finanța refacerea porțiunii de drum de pe barajul Oltului, această variantă urmând să fie folosită doar de autovehicule, nu și de camioane.
Simona VÂRBAN