11.2 C
Slatina
marți,23 aprilie,2024

Ultimele Articole

Vagoanele unui tren de marfă, deraiate în județul Olt

- Advertisement -

Accident feroviar, duminică noaptea, în județul Olt. 15 vagoane ale unui tren de marfă încărcat cu cereale, care circula pe ruta Craiova – București Nord, au ieșit de pe șine între stațiile de cale ferată Fărcașele și Drăgănești Olt, din acest motiv pe magistrala 900 circulația feroviară va fi oprită pentru mai multe zile.

Trenul de marfă avea în componență 37 de vagoane încărcate cu cereale și a deraiat cu 15 dintre acestea.

Cinci dintre vagoane au ajuns și pe celălalt fir de șine de cale ferată, iar traficul feroviar în zonă este complet întrerupt, anunță centrul InfoTrafic. „Cinci vagoane s-au răsturnat și pe celălalt fir de mers, motiv pentru care traficul feroviar este întrerupt în ambele sensuri de mers”, au precizat reprezentanții InfoTrafic. Din fericire, evenimentul nu s-a soldat cu persoane rănite, însă pagubele materiale sunt însemnate la infrastructura feroviară.

Transbordare auto între stațiile Drăgănești Olt și Caracal

Trenul de marfă aparține operatorului privat Constantin Grup, spun reprezentanții CFR SA, iar pentru asigurarea continuității circulației feroviare pe ruta București – Craiova, reprezentanții Regionalei Cale Ferată Craiova asigură transbordarea călătorilor cu mijloace auto între stațiile Drăgănești Olt – Caracal. Mai multe trenuri care tranzitau zona deraierii trenului marfar au fost anulate luni dimineața, însă călătorii au fost preluați de altele, care au fost redirecționate pe alte rute sau au fost comasate. O comisie de specialitate s-a deplasat la locul accidentului feroviar pentru a stabili cauzele deraierii trenului.

Reprezentanţii CFR spun că, timp de mai multe zile, echipele de intervenţie vor acţiona în zona deraierii trenului de marfă cu vinciuri hidraulice pentru ridicarea, repunerea pe şină și retragerea vagoanelor răsturnate și deraiate, urmând apoi ca personalul feroviar de specialitate să desfășoare lucrări de reparații la infrastructura feroviară, proceduri necesare pentru redeschiderea traficului feroviar în condiţii de siguranţă.

Prefectul de Olt a fost prezent la faţa locului şi a spus că lucrările ce trebuie efectuate în zonă sunt de durată. „Vagoanele care au putut circula pe roţile proprii au plecat, în zonă mai sunt vagoanele care au deraiat şi cele care s-au răsturnat, în număr de cinci. Se intervine pentru înlăturarea liniei de electrificare a căii ferate în vederea amplasării de mare tonaj, de la CFR Infrastructură, cu care să fie ridicate vagoanele căzute şi deraiate. Una de la Craiova, cealaltă de la Bucureşti, iar una deja era în Drăgăneşti Olt şi urma să ajungă pentru a interveni la locul incidentului feroviar. Am discutat cu cei de la CFR şi nu se poate avansa un termen pentru degajarea liniilor de cale ferată şi nici pentru reluarea traficului feroviar, pentru că lucrările sunt complexe, dar fac tot posibilul ca tronsonul respectiv să fie redat circulaţiei cât mai repede posibil. Vor fi de durată sigur, vorbeam cu un director prezent la faţa locului şi spunea că undeva la o săptămână, dar este posibil mai mult. Încă se făceau investigaţii să vadă cât de mult este afectată linia ferată, terasamentul a plecat în anumite zone, traverse nu mai sunt, şinele sunt îndoite”, a declarat Florin Homorean, prefectul judeţului.

Trenuri deviate sau comasate, pentru a prelua călătorii

Trenul de marfă privat a deraiat duminică noaptea, în jurul orei 03:00, iar din această cauză traficul feroviar a fost întrerupt pe ambele sensuri de circulație între stațiie Fărcașele – Drăgănești Olt. Însă, CFR Călători s-a organizat imediat pentru a prelua fluxul de călători prin transbordări între zonele afectate, realizate de CFR SA, circulația fiind efectuată pe rute deviate și prin comasări de trenuri.

Trenul IR 1822 Arad – Craiova –  Caracal – București Nord  din noaptea de 16 spre 17 februarie a fost anulat pe distanța Caracal – București Nord și circulă trenul IR 19903 pe ruta deviată Caracal – Piatra Olt – Racordare Golești – București Nord, trenul IR 1592 Craiova – București Nord de luni a fost anulat pe distanța Caracal – București Nord, iar călătorii au fost preluați de trenul IR 1822 (IR 19903) Arad – Craiova – Caracal – București Nord, iar trenul  IR 1594 Craiova – București Nord tot de luni a fost şi el anulat, călătorii fiind preluați de trenul  IR 1696 (IR 12190) Timișoara Nord – Craiova – București Nord. Trenul IR 1696 de duminică noaptea a fost anulat pe distanța  Craiova – București Nord şi circulă trenul IR 12190 pe ruta deviată  Craiova – Piatra Olt – Racordare Golești – București Nord, trenurile  R 2061 Craiova – Sibiu și R 9381 Roşiori Nord – Craiova au fost anulate luni, iar trenul R 9304 Roşiori Nord – București Basarab a plecat din stația Roșiori Nord cu întârziere de aproape o oră, pentru preluare călători de la IR 1592. Trenul IR 1591 București Nord – Drobeta Turnu Severin din 17 februarie a fost anulat, iar călătorii au fost preluați de tren IR 72 București Nord – Drobeta Turnu Severin – Timișoara Nord – Arad – Budapesta. Pe distanța Drăgănești Olt – Caracal transbordarea călătorilor s-a făcut cu mijloace auto, anunţă CFR Călători.

Luni şi trenul R 9002 Craiova – București Nord a fost anulat pe distanța Caracal – București Nord, însă circulă trenul R 19904 pe distanța Drăgănești Olt – București Nord, cu plecare din stația Drăgănești Olt după preluarea călătorilor transbordați cu mijloace auto pe distanța Caracal – Drăgănești Olt de la trenul R 9002. Trenul R 9383 Roşiori Nord – Craiova din 17 februarie s-a anulat pe distanța Drăgănești Olt – Roşiori Nord și circulă suplimentat trenul R 19903 pe distanța Caracal – Craiova, cu plecare din stația Caracal după preluarea călătorilor transbordați cu mijloace auto pe distanța Drăgănești Olt – Caracal de la trenul R 9383.

Trenurile  IR 1521 București Nord – Păușa Haltă și IR 1522 Păușa Haltă – București Nord de luni s-au anulat, trenul IR 1823 București Nord – Simeria a preluat călătorii de la IR 1521, trenul IR 1727 Caracal – Târgu Jiu a fost şi el anulat pe distanța Caracal – Craiova și circulă conform graficului de circulație pe distanța Craiova – Târgu Jiu. În cazul trenurilor IR 1826 Târgu Jiu – Bucureşti Nord, R 9385 Roşiori Nord – Craiova, R 9006 Craiova – Bucureşti Nord, R 9001 Bucureşti Nord – Craiova şi R 1823 Bucureşti Nord – Simeria şi IR 1692 Timişoara Nord – Bucureşti Nord din data de 17 februarie a fost asigurată transbordarea pasagerilor cu mijloace auto pe distanța Caracal – Dragăneşti Olt.

CFR Călători a anunţat că în noaptea de 17 spre 18 februarie IR 1695 Bucureşti Nord – Timişoara Nord circulă pe ruta deviată Bucureşti Nord – Titu – Ram. Golești – Timişoara Nord, IR 1821 Bucureşti Nord – Timişoara Nord circulă pe ruta deviată Bucureşti Nord – Titu – Ram. Golești – Arad, IR 1822 Arad – Bucureşti Nord circulă pe ruta deviată Craiova – Ram. Golesti – Titu – Bucureşti Nord, IR 1696 Timişoara Nord Bucuresti Nord  circulă pe ruta deviată Craiova – Ram. Golesti – Titu – Bucureşti Nord.

Până la reluarea circulației feroviare în condiții de siguranță de către CFR SA, circulația trenurilor CFR Călători se va realiza în continuare prin transbordarea pasagerilor cu mijloace auto pe distanța Drăgănești Olt – Caracal de către CFR SA și prin circulație pe ruta deviată București Nord – Titu – Ram. Golești – Piatra Olt – Craiova. Pasagerii care au bilete sau abonamente la trenurile afectate şi vor să renunţe la călătorie vor primi, la cerere, contravaloarea contravaloarea biletelor sau călătoriilor achiziţionate şi neutilizate, fie pentru întreaga rută, fie pentru distanța neefectuată din ruta respectivă, conform Regulamentului de transport pe calea ferată în vigoare. Mai multe detalii se pot găsi pe www.cfrcalatori.ro, la secţiunea Trafic intern/Renunțarea la călătorie.

Cătălin FIRCOIU

- Advertisement -

Ultimele știri

Nu pierdeți