Traficul din Slatina, fluidizat prin mari proiecte de infrastructură

Infrastructura rutieră este domeniul către care au fost alocate cele mai importante sume din bugetul anului 2020, la Slatina. Iar cele mai mari proiecte din acest domeniu le reprezintă cele care vor asigura o centură ocolitoare a orașului. Primul include cele trei străzi care alcătuiesc Varianta Oituz, iar celălalt, mai mare și mai ambițios, este centura mediană a orașului.

Slatina are nevoie de o rețea de drumuri bine pusă la punct, dar și de rute alternative, care să descongestioneze actualele artere, de multe ori sufocate de mașini de tot felul. Pentru că șoselele existente nu mai pot face față traficului tot mai intens, specific unui oraș dezvoltat, e nevoie de proiecte noi de infrastructură.

Mai întâi, primăria a decis să reabiliteze Varianta Oituz, traversată în mare parte de mașini de mare tonaj, din toată țara. Bulevardul Sfântul Constantin Brâncoveanu, strada Oituz și strada Pitești sunt în reabilitare, încă de anul trecut. Investiția depășește 35 de milioane de lei, fondurile fiind alocate din bugetul local. Autoritățile au inclus în proiect lucrări ample de modernizare, care presupun refacerea totală a carosabilului, dar și consolidarea zidului de sprijin al străzii Oituz și pasarele pietonale. „Noi am început lucrările la actuala centură încă de anul trecut. Anul acesta am bugetat 5 milioane de lei, anul trecut am bugetat 5 milioane de lei”, a explicat Emil Moț, primarul Slatinei.

Un alt proiect de infrastructură care va scoate traficul greu din oraș este centura mediană a Slatinei. În 2019, autoritățile au pregătit licitația pentru desemnarea constructorului. Drumul va porni din șoseaua care duce către Pitești, din zona ALRO și va ajunge în zona industrială de pe strada Drăgănești, pentru ca apoi să ajungă în drumul expres. E nevoie de o ultimă aprobare în Parlament, pentru ca primăria să preia terenurile traversate de centura mediană. O parte din ele sunt în proprietatea Ministerului Apelor și Pădurilor. „Anul trecut am finalizat studiul de fezabilitate și l-am avut în lista de investiții, pentru a putea începe licitația. Am urcat o primă variantă a caietului de sarcini în SICAP și ni l-au dat jos pentru acest considerent: nu avem proprietatea terenului. Suntem în Camera Deputaților cu proiectul ca terenul să revină în proprietatea publică a municipiului Slatina. Leaga a trecut de Senat, acum suntem în comisii, Comisia de Administrație”, a pecizat edilul.

Valoarea proiectului depășește 58 de milioane de lei. Lungimea drumului este de 5,6 kilometri, șoseaua având o lățime de 10 metri, cu o bandă jumătate pe sens. Șase parcări pentru tiruri și mașini de marfă vor fi dispuse pe acest traseu, fiind eliberate astfel străzile Cireașov, Pitești și Drăgănești, sufocate în prezent de vehiculele mari.

Simona VÂRBAN

3 comentarii la „Traficul din Slatina, fluidizat prin mari proiecte de infrastructură

  • buna ziua. Anul trecut 5 milioane. anul asta 5 milioane. valoarea totala 35 milioane. la un simplu calcul mathematic investitia se va incheia in 7 ani?

    Răspunde
    • Minciuni marca mot nu a reusit sa introduca,canalizare pe str.Basarabilor si face centuri ocolitoare.La vot slatinenii sa-l trimita la groapa de gunoi a Slatinei.

      Răspunde
  • S-au oprit toate.
    Nu se mai lucrează pe nicăieri.
    Au început doar de imagine.

    Răspunde

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

<