Mai multe instituții publice din județ au decis să restricționeze accesul publicului și să ofere servicii on-line sau prin telefon. Cei care sunt nevoiți să vină la ghișeu pentru cazuri urgente, trebuie să se dezinfecteze înainte să ajungă la ghișeu.
Direcția Generală de de Asistență Socială și Protecția Copilului vine cu o serie de măsuri pentru a preveni îmbolnăvirea celor care au nevoie de servicii sociale. În colaborare cu primăriile, a pus la punct un sistem prin care oamenii nu vor mai veni la ghișeu. „Fără să ne panicăm, am venit în spirjinul oamenilor astfel încât să evităm aglomerația și contactul cu posibilii purtători ai virusului. Am luat măsura ca documnetele pentru serviciile sociale pe care le oferim să fie transmise prin fax, e-mail sau poștă. În acest sens, am transmis către primării o adresă prin care le-am solicitat ca tuturor persoanelor care li se adresează pentru anchetă socială să le fie oprite la primărie. Alături de toate actele necesare evaluării, vor fi transmise de reprezentanții primăriei prin fax sau e-mail”, a spus Rădița Piroșca, directorul DGASPC Olt.
De asemenea, persoanele vulnerabile sunt în permanență sub supravegerea angajaților instituției. Cei care au nevoie de informații supliementare au la dispoziție telefonul de urgență 0800.800.564 care poate fi apelat în orice zi a săptămânii în intervalul orar 08:00 – 22:00. Centrele de zi din cadrul Direcției, acolo unde copiii desfășoară activități educative și creative sunt închise în această perioadă. În urma măsurilor aplicate de reprezentanții DGASPC Olt, numărul persoanelor care au trecut pragul sediului a scăzut considerabil.
Servicii on-line pentru contribuabili
Și Administrația Județeană a Finanțelor Publice a transmis un comunicat prin care le transmite contribuabililor că este de preferat să folosească platformele electronice. Ar evita astfel aglomerația de la ghișee și ar limita răspândirea virusului.
Compania de Apă face apel la consumatori să folosească modalitățile de plată on-line a facturilor, tot pentru a evita aglomerația și riscul de îmbolnăvire de la ghișee. „Recomandăm cetățenilor să evite deplasările la Biroul Unic al Companiei de Apă Olt sau la sediile secundare CAO. Pentru a obține informații sau a depune documente pentru obținerea de avize și autorizații, punem la dispozitie adresa de e-mail: office@caolt.ro sau numărul de telefon: 0249.431.750. Pentru sesizarea problemelor legate de sistemul de alimentare cu apă și canalizare, dar și alte interventii pe rețele, cetățenii au la dispoziție numărul de telefon de la Dispecerat: 0249.423.419”, au transmis reprezetanții companiei.
Și Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară a anunțat încă de miercuri restricționarea accesului publicului la sediul instituției. Audiențele au fost anulate și vor fi ținute prin telefon sau email, iar cei care au nevoie de informații le pot obține prin intermediul unui call-center înființat în cadrul Oficului.
Simona VÂRBAN