Un restaurant și două hoteluri din Slatina, amendate pentru nereguli găsite de Protecția Consumatorilor

După ce au închis Piața Zahana pentru o zi, din cauza nerespectării măsurilor impuse prin ordonanțele militare emise în vederea prevenirii răspândirii noului Coronavirus, una dintre ele fiind cea de nerespectare a distanțării sociale, reprezentanții Protecției Consumatorilor au continuat seria controalelor în județul Olt. Miercuri au avut loc verificări la unitățile din Slatina care asigură servicii de cazare și catering pentru persoanele aflate în carantină. S-au dat amenzi de 65.000 de lei patronilor de la Casa Domnească, Hotel Zytto și Hotel Paradis, iar în cazul restaurantului activitatea a fost suspendată pentru o jumătate de an.

În privința primului hotel din Slatina s-au retras de la utilizare produsele alimentare neconforme, iar la cel de-al doilea spațiu de cazare unele camere găsite în neregulă au fost închise.  

„(…) În urma acțiunilor desfășurate, au fost aplicate amenzi în valoare totală de 65.000 lei societăților Divamar Pro Holding – Casa Domnească, împreună cu măsura complementară de oprirea a activității până la șase luni, Pitic Sport SRL – Hotel  Zytto, însoțită de măsura retragerii de la utilizare a întregii cantități de produse alimentare neconforme, și Yac Tur SRL – Hotel Paradis, însoțită de măsura complementară a opririi de la utilizare a camerelor care prezintă nereguli până la remedierea deficiențelor. Abaterile constatate, în timpul acțiunilor de control au fost: nerespectarea condițiilor de depozitare a alimentelor; folosirea de materii prime cu durata valabilității depășită sau care nu erau însoţite de eticheta de produs de unde să rezulte principlalele elemente de identificare şi caracterizare; schimbarea stării termice a produselor; în spaţiile de pregătire a preparatelor culinare se utilizau ustensile depreciate, iar condiţiile igienice erau necorespunzătoare, respectiv paviment depreciat, pereţi cu urme de grăsime, hote murdare cu urme de grăsime arsă”, se arată într-un comunicat remis de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC).

Verificările de miercuri ale echipele Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Olt la unitățile din Slatina, care asigură servicii de cazare și catering pentru persoanele aflate în carantină, au fost efectuate sub coordonarea președintelui ANPC, Eduardt Cozminschi, și a directorului general, Paul Anghel.

Seria de acțiuni de control la nivelul întregii țări, pentru a verifica modul în care comercianții îndeplinesc prevederile ordonanțelor militare adoptate până în acest moment, menite să prevină răspândirea virusului COVID-19, precum și felul în care respectă drepturile consumatorilor, va continua. „ANPC va continua campania de verificări și în perioada următoare, pentru a se asigura că sănătatea și viața consumatorilor nu este pusă în pericol în zonele de comercializare, precum și că drepturile consumatorilor sunt respectate cu strictețe, acestea reprezentând prioritatea activității instituției”, se mai arată în comunicat.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.