Olt: Începerea reabilitării podului peste Olt de la Slatina, amânată din cauza pandemiei

Lucrările de reabilitare a podului peste râul Olt de la Slatina, pentru care a fost dat ordin de începere la finalul anului 2019, au fost amânate întâi din cauza condiţiilor meteo şi apoi din cauza stării de urgenţă instituite în România şi în alte ţări europene în contextul pandemiei, potrivit directorului Secţiei Drumuri Naţionale (SDN) Slatina, Adrian Motorga.

Acesta a explicat miercuri, pentru AGERPRES, că anul trecut a fost realizată proiectarea pentru această investiţie, a fost dat ordinul de începere a lucrărilor şi a avut loc procedura de predare/primire a amplasamentului, însă, urmând o perioadă de iarnă, nu au început lucrările. În luna martie anul acesta, executantul lucrărilor, o asociere de firme având lider o companie italiană de profil, a invocat, într-un răspuns la o notificare a Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Craiova, că nu poate începe execuţia din cauza stării de urgenţă, având în vedere că trebuie să aducă din Italia utilaje şi personal.

“A fost dat ordin de începere pentru execuţie în iarnă, la finalul anului trecut. Proiectarea a fost finalizată tot în cursul anului trecut, ei (constructorul – n.r.) aveau proiectare plus execuţie, s-a finalizat proiectarea şi a fost dat ordinul de începere a lucrărilor la sfârşitul anului. Ei au motivat că nu pot începe lucrările din cauza vremii, corect, era clauză contractuală, după care, acum, în primăvară, au fost notificaţi de către DRDP Craiova să înceapă execuţia lucrărilor şi răspunsul a fost că nu pot executa că sunt în situaţie de urgenţă inclusiv în Italia şi că mare parte din utilaje, din personal, provin din Italia”, a spus Motorga.

El a adăugat că acest contract este gestionat de către departamentul de investiţii de la DRDP Craiova, instituţie care ar urma să notifice din nou constructorul după ieşirea din situaţia de urgenţă.

Motorga a menţionat că investiţia în reabilitarea podului are două etape, prima fiind cea de consolidare şi lărgire a unor porţiuni de drum pe varianta pe care se va decide ocolirea trecerii pe podul peste Olt de la Slatina.

“Ei nu vor intra direct la reabilitarea podului. Sunt două etape, prima înseamnă îmbunătăţirea circulaţiei pe varianta de ocolire care a fost avizată şi aici trebuie să se execute o serie de lucrări, stabilizări de versanţi, lărgiri de drum, să amenajeze o intersecţie. După ce le finalizează şi putem da circulaţia pe această variantă de ocolire, abia atunci intră pe pod”, a explicat Motorga.

Contractul pentru execuţia lucrărilor de reabilitare la podul peste Olt de la Slatina a fost semnat în vara anului 2018 şi are o valoare de peste 30 de milioane de lei. 

Sursa: agerpres.ro

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.