Unul dintre cele mai importante şi ambiţioase proiecte de infrastructură rutieră la care Primăria Slatina a lucrat în ultima vreme devine realitate. Construirea centurii mediene care leagă cele două zone industriale ale Slatinei, Alro şi Pirelii, a primit undă verde, plenul Camerei Deputaţilor votând proiectul de lege prin care administraţia locală preia în administrare mai multe suprafeţe de de teren pe care va trece drumul.
Prin realizarea proiectulului, se va degaja traficul greu din Slatina, însă municipiul va avea parte şi de alte beneficii, cum ar fi conectarea Slatinei la Drumul Expres Craiova – Slatina – Pitești; preluarea traficului greu de pe străzile Cireașov și Artileriei; facilitarea transportului de mărfuri între cele două zone industriale din Slatina, Alro şi Pirelli; parcări pentru TIR-uri și dube; dezvoltarea infrastructurii rutiere a orașului, în vederea atragerii de investitori.
„Aşa cum v-am promis, dragi slătineni, am găsit soluţia pentru a scoate traficul greu din oraş prin conectarea Slatinei la Drumul Expres Craiova – Slatina – Pitești, facilitarea transportului de mărfuri între cele două zone industriale din Slatina – Alro şi Pirelli, și nu în ultimul rând prin dezvoltarea infrastructurii rutiere a orașului, în vederea atragerii de investitori. Cel mai important și cel mai ambițios proiect de infrastructură rutieră, la care se lucrează de mai bine de un an, s-a transformat astăzi (miercuri n.r.) în certitudine!”, a transmis Emil Moţ, primarul municipiului Slatina.
Centura mediană a oraşului porneşte din șoseaua care duce către Pitești, din zona ALRO și ajunge în zona industrială de pe strada Drăgănești, pentru ca apoi să ajungă în Drumul Expres. O parte dintre terenurile traversate de drum aparţin Hergheliei Slatina, care este în proprietatea Ministerului Apelor și Pădurilor, însă în urma votului pozitiv din Camera Deputaţilor de miercuri, acestea au trecut în proprietatea administraţiei publice locale, iar investiţia se va realiza fără probleme. Pentru a reuşi acest lucru, Primăria Slatina, condusă de Emil Moţ, a colaborat mereu cu parlamentarii de Olt, aceştia fiind şi cei care au iniţiat legea privind transferul suprafeţelor teren din proprietatea Hergheliei Slatina în cea a municipalităţii. Demersului s-au alăturat senatorii Paul Stănescu, Siminica Mirea, Renică Diaconescu şi deputaţii Marius Iancu, Alexandru Stănescu, Florin Iordache, Dan Ciocan.
Valoarea investiţiei este de peste 70 de milioane lei. Lungimea centurii mediane este de 5,6 kilometri, șoseaua având o lățime de 10 metri, cu o bandă jumătate pe sens. Șase parcări pentru TIR-uri și alte mașini de marfă urmează a fi dispuse pe acest traseu, fiind eliberate astfel străzile Cireașov, Pitești și Drăgănești, care la momentul actual sunt sufocate autovehiculele de mare tonaj.