Inspectorii de muncă olteni, controale la brutăriile și service-urile auto

Angajații Inspectoratului Teritorial de Muncă Olt au desfășurat, săptămâna trecută, verificări la angajatorii care îşi desfășoară activitatea în domeniile fabricarea produselor de brutărie şi a produselor făinoase şi întreţinerea şi repararea autovehiculelor din județ. Scopul controalelor, care au avut loc în cadrul unei campanii național, a fost identificarea cazurilor de muncă nedeclarată şi verificarea modului în care se respectă dispozițiile legale în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, iar inspectorii de muncă au constatat zeci de nereguli și au aplicat mai multe sancțiuni contravenționale.

Inspecția Muncii a efectuat controalele la brutăriile și service-urile auto din Olt, atât în domeniul relațiilor de muncă, cât și în cel al securității și sănătății în muncă.

32 de verificări s-au desfășurat în domeniul relaţiilor de muncă, iar în urma acestora inspectorii de muncă olteni au dispus 31 de măsuri şi au aplicat două amenzi în valoare totală de 13.000 de lei, 10.000 de lei pentru nerealizarea măsurilor dispuse în timpul controlului anterior şi 3.000 de lei pentru nerespectarea prevederilor Codului Muncii referitoare la munca de noapte.

În domeniul securităţii şi sănătăşii în muncă, au fost 35 de controale, în urma cărora au fost dispuse 59 măsuri şi au fost aplicate 57 de avertismente, pentru nepurtarea echipamentelor individuale de protecţie, depăşirea termenului privind controlul medical periodic, semnalizarea de securitate necorespunzătoare.

În contextul combaterii efectelor pandemiei de COVID-19, Inspecția Muncii a efectuat 30 de controale în urma cărora s-au dispus 14 măsuri şi au fost aplicate 13 sancţiuni, din care 12 avertismente şi o amendă, în valoare de 1.000 de lei, pentru neefectuarea triajului epidemiologic.

Potrivit ITM Olt, printre principalele obiective urmărite în timpul campaniei desfășurate în perioada 21 – 26 septembrie, au fost: identificarea şi combaterea muncii nedeclarate; creşterea gradului de conştientizare a angajatorilor şi a angajaţilor în ceea ce priveşte necesitatea respectării prevederilor legale în domeniul relaţiilor de muncă şi al securităţii şi sănătăţii în muncă; luarea măsurilor specifice pentru diminuarea răspândirii  COVID-19; eliminarea neconformităţilor constatate prin dispunerea de măsuri obligatorii de intrare în legalitate.

Cătălin FIRCOIU

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

<