PNL a lansat programul de guvernare. Proiecte mărețe pentru modernizarea infrastructurii

Alegerile parlamentare bat la ușă, acestea urmând a se desfășura pe 6 decembrie, românii fiind așteptați la vot pentru a-i alege pe senatorii și deputații care vor merge în Parlamentul României pentru a le reprezenta problemele. Rând pe rând, fiecare partid sau altă formațiune politică lansează programele de guvernare, iar printre cele care au făcut acest lucru în ultimele zile este Partidul Naţional Liberal.

Liberalii și-au setat deja obiectivele prioritare ale următorilor patru ani, iar unul care frământă mai toată lumea, în special conducătorii auto, este cel ce face referire la domeniul infrastructură.

Potrivit sintezei programului de guvernare, PNL dorește ca în mandatul 2021 – 2024 să realizeze investițiile în infrastructura de transport așteptate de români. „Unim regiunile istorice ale României cu autostrăzi, drumuri expres și cale ferată de mare viteză prin închiderea coridoarelor pan-europene de transport”, se arată în programul de guvernare.

În domeniul rutier, liberalii anunță finalizarea a peste 970 kilometri de autostrăzi și drumuri expres în perioada 2021 – 2024, din care: 660 kilometri de autostradă – 320 kilometri din Autostrada A7, Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani – 6,09 miliarde lei; 160 kilometri din Autostrada Transilvania – 4,17 miliarde lei; 43 kilometri din Autostrada Pitești – Sibiu (secțiunea 1 Sibiu – Boița și secțiunea 5 Curtea de Argeș – Pitești) – 2,32 miliarde lei; 100 kilometri din Autostrada de Centură a Bucureștiului (Sud și Nord) – 4,93 miliarde lei; 24 kilometri din Autostrada Sebeș – Turda Lotul 2 – 549,33 milioane lei; 14 kilometri din Autostrada Lugoj – Deva Lotul 2 – 1,36 miliarde lei; 310 kilometri Drum Expres – 121 kilometri din Drumul Expres Craiova – Slatina – Pitești – 3,15 miliarde lei; 13 kilometri Drumul Expres Brăila – Galați – 530,312 milioane lei; 98 kilometri Drum Expres Buzău – Brăila – 1,80 miliarde lei; 76 kilometri Drum Expres Focșani – Brăila – 1,40 miliarde lei.

Liberalii mai promit finalizarea podului suspendat peste Dunăre de la Brăila și drumurile de legătură, a căror valoare este de 1,99 miliarde lei, dar va demara și proiecte noi de investiții în Moldova, Dobrogea și Regiunea de Sud, din care: Autostrada A8, Târgu Mureș – Târgu Neamț – Iași – Ungheni – aproximativ 311 kilometri, 35,85 miliarde lei; Autostrada A7, Pașcani – Suceava – Siret – 101 kilometri, 2,18 miliarde lei; Autostrada A13, Brașov – Bacău – 165 kilometri, 8,85 miliarde lei; Autostrada A13, Sibiu – Brașov – 125 kilometri, 7,10 miliarde lei; drumurile expres din zona Dobrogei: Brăila – Tulcea – Constanța – 172 kilometri, 4,33 miliarde lei; Tișița – Albița – 160 kilometri, 3,56 miliarde lei; Ploiești – Găești – 74 kilometri, 1,67 miliarde lei; Bacău – Piatra Neamț – 61 kilometri, 1,12 miliarde lei; Timișoara – Moravița – 60 kilometri, 1,41 miliarde lei; Autostrada Drobeta Turnu Severin – Caransebeș – Lugoj – 142 kilometri, 6,52 miliarde lei la care se adaugă coridorul transfrontalier Drobeta Turnu Severin – Calafat – 72 kilometri, 3,31 miliarde lei, parte din coridorul de conectivitate a proiectelor analizate în cadrul Inițiativei celor 3 Mări.

Totodată, PNL anunță demararea lucrărilor la: Autostrada Nordului – 335 kilometri, 6,68 miliarde lei; Autostrada Ploiești – Comarnic – Brașov – 113,6 kilometri, 6,31 miliarde lei; Secțiunile 2, 3 și 4 din Autostrada Sibiu – Pitești – 79 kilometri, 11,32 miliarde lei.

Partidul și-a propus ca în următorii patru ani să investească și în domeniul feroviar, prin creșterea vitezelor tehnice şi comerciale pe 1.000 de kilometri din reţeaua feroviară: București – Brașov, Timișoara – Arad, București – Buzău, București – Craiova, Pașcani – Iași, București – Pitești – 1,7 miliarde lei; reabilitarea liniei de cale ferată Brașov – Sighișoara – Simeria – Curtici – aproximativ 20 miliarde lei; demararea de noi lucrări pe reţeaua TEN-T Centrală şi Globală pe secţiunile Timişoara – Arad – Caransebeş – 7,3 miliarde lei; Cluj – Episcopia Bihor – 7,1 miliarde lei; Craiova – Calafat – 2,5 miliarde lei; Craiova – Caransebeş – 11,2 miliarde lei; Ploieşti Vest – Focşani – Roman – Iaşi – Frontieră – 9,5 miliarde lei; Predeal – Braşov – 4,5 miliarde lei. Lei.

Totodată, formațiunea politică mai anunță investiții și la metrou, în dezvoltarea infrastructurii feroviare aferente zonei metropolitane a municipiului Bucureşti prin modernizarea Inelului Feroviar Bucureşti; finalizarea Magistralei 5: Drumul Taberei – Pantelimon – Secţiunea 2, Eroilor – Piața Iancului – 2,65 miliarde lei; lansarea în execuție a Magistralei 6 – legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – 1 Mai – Otopeni – 2,6 miliarde lei; dezvoltarea unei noi magistrale de metrou Gilău – Florești – Cluj Napoca – 5,6 miliarde lei.

Potrivit programului de guvernare 2021 – 2024, PNL mai promite modernizarea infrastructurii porturilor maritime și fluviale: Constanța, Galați, Giurgiu, Corabia, Calafat, Drobeta, Oltenița etc., dar și modernizarea infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu Constanța, Aeroportul Internațional Timișoara – Traian Vuia, la Compania Națională Aeroporturi București, precum și la Aeroportul Internațional Avram Iancu din Cluj Napoca și implementarea Programului strategic de dezvoltare al Aeroportului Internațional Henri Coandă București în valoare de 4,77 miliarde de lei.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.

<