11.2 C
Slatina
joi,25 aprilie,2024

Ultimele Articole

S-a reluat procedura privind reabilitarea podului rutier de peste râul Olt, de la intrare în municipiul Slatina dinspre Craiova

- Advertisement -

Adrian Motorga, directorul Secției Drumuri Naționale (SDN) Slatina, a transmis în acest sfârșit de săptămână că autoritățile au reluat procedura privind reabilitarea podului rutier de peste râul Olt, de la intrare în municipiul Slatina, dinspre Craiova, prin desemnarea unui nou constructor, iar lucrările ar putea fi demarate în anul 2022, după ce se va deschide și varianta ocolitoare a Slatinei de pe Drumul Expres Craiova – Slatina Pitești.

Șeful de la Drumuri Naționale a mai spus că o singură firmă este interesat de proiectul privind reabilitarea Podului Olt.  

„A fost o nouă licitație pentru Podul Olt care a fost câștigată de cineva sau era un singur participant. Nu am mai multe detalii, pentru că acest proiect este coordonat de Direcția de Investiții de la DRDP Craiova. În principiu, există un participant, nu știu dacă s-a adjudecat sau nu. În acest proiect erau două componente: proiectare și execuție, nu știu dacă s-au mai făcut modificări. Am avut un constructor, s-a reziliat acel contract, pentru că nu a putut să ducă la îndeplinire clauzele contractului”, a declarat Adrian Motorga.

Podul vechi de peste Olt este totuși un proiect de mare importanță, chiar dacă varianta de ocolire a municipiului Slatina de pe șoseaua de mare viteză se va deschide în prima jumătate a următorului an, iar câmd lucrările de reabilitare a podului intră în reparații, traficul rutier urmând a fi reluat de aceasta și se va renunța la ocolirea pe la Moșteni, această variantă fiind neviabilă.

„Pentru mine, dar și pentru Regională, acest pod (cel vechi de peste râul Olt n.r.) este de mare importanță. Eu mă zbat de câțiva ani să rezolvăm cu acest pod, pentru că este reprezentativ atât pentru noi, cât și pentru Slatina. Pentru mine este prioritar proiectul acesta. Ne ajută foarte mult Drumul Expres. Varianta de ocolire inițială, stabilită pe la Moșteni, care nu a fost viabilă, am renunțat la ea. Pe acest proiect nou sigur se renunță la ea. Noua variantă de ocolire va fi pe Drumul Expres. Noi estimăm că Centura Slatinei și noul pod peste Olt se vor da în folosință anul viitor, undeva în prima jumătate a anului. Momentan, cu podul vechi suntem în procedură, până se va face o modificare a proiectului, până vine noul constructor, semnează contractul, este clar, lucrările nu pot începe iarna. Atunci este normal să așteptăm, posibil anul viitor, după ce va fi dată în folosință varianta de ocolire a Slatinei, atunci vom începe lucrările. Până atunci mai sunt de făcut destule, trebuie actualizat proiectul, autorizația de construire, care expiră în noiembrie, deși a fost prelungită o dată. Acesta este planul, vedem cum vor evolua lucrurile”, a mai spus directorul SDN Slatina.

Constructorul italian care câștigase licitația de reabilitare a podului rutier de peste Olt a solicitat în instanță, în vara anului 2020, rezilierea contractului, chiar dacă deși autoritățile semnaseră ordinul de începere a lucrărilor. Acesta a obținut într-un final și anularea contractului, iar procedura de atribuire a proiectului de reabilitare a Podului Olt fiind reluată anul acesta. Valoarea investiției se ridică la peste 26 de milioane de lei, banii pentru realizarea sa fiind alocați de la bugetul de stat.

- Advertisement -

Ultimele știri

Nu pierdeți