14.1 C
Slatina
sâmbătă,20 aprilie,2024

Ultimele Articole

Explozia preţurilor se simte şi la raftul cu covrigi. Facturile mari la energie duc la scumpiri în lanţ la produsele de panificaţie

- Advertisement -

Nici covrigul, gustarea preferată a românilor, nu scapă de scumpirile din cauza facturilor crescute la energie. În mai puțin de un an și-a dublat preţul. Astfel, tradiţionalul covrig a ajuns să coste 2 lei, iar în curând va fi 2,5 lei. Specialiştii se aşteaptă ca preţul tuturor produselor de panificaţie, de la covrig şi pâine, la merdenele şi cozonaci să crească.

Zilnic, peste 40% dintre români obișnuiesc să ia micul dejun în drum spre serviciu, arată un studiu recent. Pentru ei, prima oprire e mereu la patiserie, deși covrigul nu mai costă de mult 1 leu, iar merdeneaua costă 5 lei, dublu față de cât costa în urmă cu un an.

Proprietarii patiseriilor recunosc că s-a ajuns în această situație din cauza facturilor crescute la energie electrică.

Cristian Chițu, proprietar patiserieÎn luna decembrie am achitat o factură la energie electrică de 28 de mii de lei. În aceeași perioadă a anului precedent factura a fost de 12 mii de lei. Am fost obligați, din păcate, să majorăm prețurile produselor de la 1 ianuarie, astfel încât să putem suporta pierderile generate de mărirea de prețuri la materia primă și la energia electrică.

România a avut în 2021 cea mai mare producţie de grâu din ultimii 14 ani – 11 milioane de tone. Făina s-a scumpit însă cu peste 10%, energia electrică cu aproape 15 procente, iar gazele cu peste 51%.

Cristian Chițu, proprietar patiserieAnul trecut am reușit să suport mărirea de prețuri din profit, dar neavând o predictibilitate în această zonă și neavând o previziune directă pe bugetul din 2022, la 1 ianuarie am fost obligat să măresc prețurile la majoritatea produselor.

Chiar și în perioadă de criză, afacerile cu produse de patiserie s-au dovedit cele mai re­zistente în ultimii doi ani. Numărul de simigerii a crescut de 6 ori în 10 ani. Cele mai multe covrigării, după București, sunt în județele Argeș și Arad. În Capitală, anul tre­cut au fost deschise peste 70 de u­nităţi noi, în po­fida pandemiei de COVID-19.

Avantajul lor este că produsele se vând tot timpul anului, amplasarea locaţiei într-un loc cât de cât circulat înlocuieşte inves­tiţiile în marketing şi publicitate, iar preţul lor foarte mic atrage şi un nu­măr ma­re de clienţi.

sursa: Digi24.ro

- Advertisement -

Ultimele știri

Nu pierdeți