Vizită de lucru luni, în jurul orei prânzului, pe Lotul 1 al Tronsonului II al Drumului Expres Craiova – Slatina – Pitești, în dreptul orașului Balș, având în vedere că acest sector de drum este chiar centura ocolitoare a localității de pe malurile râului Olteț. Prezenți au fost Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, reprezentanți ai constructorului UMB Spedition, Marius Oprescu, președintele Consiliului Județean Olt, Dorin Vasile, președintele CJ Dolj, Cătălin Rotea, primarul orașului Balș, Emil Moț, primarul municipiului Slatina, Olguța Vasilescu, primarul municipiului Craiova, Adrian Motorga, șeful Secției Drumuri Naționale Slatina, precum și alți reprezentanți de la Drumuri. Reprezentantul Guvernului, dar și drumarii, au dat asigurări că acest Lot 1 al Tronsonului II ar urma să fie dat în folosință, cât despre Lotul 2 al Tronsonului II, care cuprinde și centura ocolitoare a municipiului Slatina, au spus că s-ar putea circula undeva la începutul acestei veri.
„Suntem pe Lotul 1 al Tronsonului II, al Drumului expres Craiova – Pitești, suntem pe ultima sută de metri, am cerut o solicitare recepție în data de 21 aprilie. Acest lot în lungime de 18 kilometri va constitui centura Balșului, așa-zisa centură a Balșului, va avea trei noduri rutiere, nodul de la km 20, 27, 35, un spațiu de servicii. Lotul 2 al aceluiași tronson va fi gata la sfârșitul lunii mai, sperăm, începutul lui iunie. Tronsonul III, dacă ne ajută Dumnezeu și vremea, se liniștește și cu războiul și cu prețurile și cu criza asta cu materialele, la anul în vară”, a declarat reprezentantul constructorului Tronsonului 2.
Ministrul Transporturi a precizat că vizita de lucru a avut legătură cu începerea procedurilor de recepție a lucrărilor. „Am fost împreună cu doamna primar Vasilescu, cu președinții de consiliu județean și de la Olt și de la Dolj, cu domnul primar de la Slatina, cu domnul primar de la Balș, să vedem și Tronsonul 1 și de acolo venim și, sigur, am venit aici pentru că vor începe procedurile de recepție, așa cum a anunțat domnul Tomozei, astfel încât în 21 aprilie să încheiem această etapă pe Lotul 1”, a spus Grindeanu.
Din păcate, ministrul Transporturilor a ținut să spună că nu este mulțumit de modul în care se desfășoară lucrările pe Tronsonul I al Dex 12 Craiova – Slatina – Pitești.
„Vreau să vă spun câteva concluzii la cald și cred că și colegii mei sunt de acord. Este o diferență majoră, pe care cred că o vedeți în tre ce înseamnă tronsonul 2 și ce înseamnă tronsonul 1. Am venit pe tot drumul de la Craiova până aici pe acest așa-zis Tronson I, am avut o discuție cu directorul de acolo, noi toți, explicațiile continua să vină. Eu știu aceste explicații și le știm cu toții, i-am atenționat că am schimbat inclusiv cadrul legal. Așa cum știți, în urmă cu zece zile, prin ordonanță de urgență, și că îmi doresc ca în perioada următoare să existe o altfel de mobilizare și ne dorim cu toții, fiindcă altfel facem Tronsonul II, o să fie finalizat și Tronsonul 3, iar legătura cu Craiova, la ritmul acesta, nu va fi făcută. Așa că în acest moment domnul director de la CNAIR (Compania Națională de Autostrăzi și Infrastructură Rutieră n.r.), domnul Pistol, m-a informat că în ceea ce ține de companie, toate revendicările, absolut tot, pe Tronsonul I au fost rezolvate, este liber de sarcini și m-aștept ca pe Tronsonul I să fie o mobilizare cel puțin ca pe Tronsonul II și pe Tronsonul III. Dacă nu, vom intra pe acea procedură în care va trebui să găsim constructori serioși, care să termine în timp lucrările așa cum se angajează. (…) Ei trebuie să termine până la sfâșitul anului, în acest moment sunt undeva în jur de 40%, de aceea am și venit, pe tot tronsonul. Ar trebui să termine la sfârșitul acestui an”, a adăugat Sorin Grindeanu.
Primarul din Balș a spus că finalizarea centurii de ocolire a orașului este un proiect benefic și va atrage noi investitori.
„Evident că este un proiect benefic pentru orașul nostru, îl așteptăm de mulți ani de zile, poate de zeci de ani de zile. Așa cum știți devenisem și subiectul glumelor pe internet – Balșul se consideră un oraș turistic, toți cei care îl tranzitează trebuie să-l viziteze. Dar dincolo de glumă sunt două aspecte foarte importante, pe de o parte traficul va fi descongestionat, pe de altă parte, ca să nu uităm, suntem între două orașe importante, între doi poli industriali, Craiova și Slatina, cred că vom deveni, într-un final, foarte atractivi pentru investitori. Pentru că principala problemă a orașului, dincolo de tranzit, este crearea de noi locuri de muncă”, a ținut să declare Cătălin Rotea.
După deschiderea circulației rutiere, accesul pe acest Lot 1 al Tronsonului II se va face astfel: pe relația Craiova – Pitești, accesul se face din Drumul Național 65 – European 574, prin sensul giratoriu executat în apropiere de Balș, iar pe relația Pitești – Craiova, accesul se va face prin sensul giratoriu construit pe DN 65 – E 574, spre localitatea Piatra Olt.
Două tronsoane ale Drumului Expres 12 Craiova – Pitești, respectiv 2 și 3, trec prin județul Olt. Tronsonul 2, Loturile I și II, care începe de la limita județelor Dolj și Olt și trece pe teritoriile localităților Balș, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Milcov, Slatina și Valea Mare, acesta incluzând și centurile de ocolire ale orașului Balș și municipiului Slatina, dar și Tronsonul 3 care tranzitează unitățile administrativ teritoriale Valea Mare, Priseaca, Scornicești, Optași Măgura, Tătulești și Colonești până la limita județelor Olt și Argeș.
Șoseaua de mare viteză are o lungime totală de 121,185 kilometri, valoarea estimată a întregului proiect fiind puțin peste 5,5 miliarde de lei, fiind finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020. Tronsonul de drum va avea o rută expresă cu câte două benzi pe sens ar urma să fie finalizată, conform proiectului, la sfârșitul anului 2023. Drumul Expres va avea zece intersecții rutiere, 75 de poduri și pasaje, 25 de intersecții, 15 poduri și pasaje la noduri rutiere sau drumuri de legătură și 8,85 kilometri drumuri de legătură.