Deputatul USR Cătălin Drulă, fost ministru al Transporturilor, are o veste extraordinară pentru infrastructura din România: la inițiativa USR, viteza de circulație pe drumurile expres va fi de 120 km/h. Așadar, inclusiv pe DEx 12 Craiova – Slatina – Pitești, șoferii vor putea merge cu această viteză și nu cu 100 km/h, cât este în prezent. În acest sens, legea a fost adoptată miercuri în Camera Deputaților și este chiar un lucru îmbucurător având în vedere că autoritățile au anunțat în urmă cu puțin timp că peste o săptămână, adică pe 21 aprilie, se va deschide primul lot de Tronsonul 2 al șoselei de mare viteză, respectiv centura ocolitoare a orașului Balș.
„În Camera Deputaților a fost adoptată astăzi (miercuri, 13 aprilie n.r.) legea inițiată de mine, alături de colegul meu din USR, deputatul Ion Marian Lazăr, conform căreia viteza maximă de circulație pe drumurile expres din România va fi de 120 km/h, față de 100 km/h, în prezent. Adoptarea legii a venit fix la timp pentru că, săptămâna viitoare, vor fi dați în circulație primii kilometri de drum expres din România. E vorba de un lot de 18 km din DEx12 Craiova – Pitești, ce reprezintă varianta de ocolire a orașului Balș. Deși e o mică întârziere pe acest Tronson 2 – calendarul discutat de mine anul trecut prevedea deschiderea întregului tronson de 40 km Balș – Slatina până în Paște – deschiderea chiar și parțială este o gură de oxigen pentru traficul din zonă”, a transmis Cătălin Drulă.
Parlamentarul a ținut să spună că se bucură deoarece prin ridicarea limitei de viteză pe drumurile expres, DEx12, care tranzitează și județul Olt, nu va deveni o capcană de amenzi.
„Diferențele de construcție dintre un drum expres și o autostradă sunt minore, iar viteza de proiectare a unui DEx este chiar 120 km/h. Ambele au 4 benzi de circulație, sensuri separate fizic cu parapete, garduri de protecție și noduri denivelate. Legea merge la promulgare de către președinte, iar acest ultim pas trebuie făcut fără întârziere, așa încât să se întâmple înaintea inaugurării DEx 12 de săptămâna viitoare”, a adăugat fostul ministru al Transporturilor și Infrastructurii.
După deschiderea circulației rutiere pe Lotul 1 al Tronsonului II accesul se va face astfel: pe relația Craiova – Pitești va fi din Drumul Național 65 – European 574, prin sensul giratoriu executat în apropiere de Balș, iar pe relația Pitești – Craiova, accesul se va face prin sensul giratoriu construit pe DN 65 – E 574, spre localitatea Piatra Olt.
Cât despre Lotul 2 al Tronsonului II, care cuprinde și centura ocolitoare a municipiului Slatina, Sorin Grindeanu, actualul ministru al Transporturilor, prezent în urmă cu câteva săptămâni pe șantierul DEx 12, la Balș, a spus că s-ar putea circula undeva la începutul acestei veri.
Două tronsoane ale Drumului Expres 12 Craiova – Pitești, respectiv 2 și 3, trec prin județul Olt. Tronsonul 2, Loturile I și II, care începe de la limita județelor Dolj și Olt și trece pe teritoriile localităților Balș, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Milcov, Slatina și Valea Mare, acesta incluzând și centurile de ocolire ale orașului Balș și municipiului Slatina, dar și Tronsonul 3 care tranzitează unitățile administrativ teritoriale Valea Mare, Priseaca, Scornicești, Optași Măgura, Tătulești și Colonești până la limita județelor Olt și Argeș.
Șoseaua de mare viteză are o lungime totală de 121,185 kilometri, valoarea estimată a întregului proiect fiind puțin peste 5,5 miliarde de lei, fiind finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020. Tronsonul de drum va avea o rută expresă cu câte două benzi pe sens ar urma să fie finalizată, conform proiectului, la sfârșitul anului 2023. Drumul Expres va avea zece intersecții rutiere, 75 de poduri și pasaje, 25 de intersecții, 15 poduri și pasaje la noduri rutiere sau drumuri de legătură și 8,85 drumuri de legătură.