3.1 C
Slatina
vineri,19 aprilie,2024

Ultimele Articole

CJ Olt alocă bani pentru construirea unei variante de circulație peste contracanalul de pe DJ 648 A, în zona Verguleasa. Investiția se ridică la peste un milion de lei

- Advertisement -

După ce la începutul lunii martie a anului 2023 s-a rupt pasarela pietonală a podului rutier de peste râul Olt, pe Drumul Național 67 B, iar tronsonul respectiv care leagă satul Poganu al comunei Verguleasa de municipiul Drăgășani, județul Vâlcea, a fost închis pentru toate tipurile de autovehicule, acum reprezentanții Consiliului Județean Olt au decis să aloce fonduri pentru construcția unei variante de circulație mai scurte, decât cele existente în prezent, peste contracanalul pe Drumul Județean 648 A. În acest sens, consilierii județeni care s-au întrunit joi în Sala Europa a Consiliului Județean Olt, în ședința ordinară de la sfârșitul lunii mai, au aprobat în unanimitate documentația tehnico-economice pentru realizarea acestui obiectiv de investiții. Proiectul se ridică la peste un milion de lei.

Marius Oprescu, președintele CJ Olt, spune că la ora actuală în zonă există un contracanal de fugă, care este al Hidroelectrica, pe care se circula, dar nu exista un pod. De aceea, s-a luat decizia de construcție a unui pod pe drumul judeţean care trece peste barajul din satul Dumitreşti – Verguleasa, pe care vor putea circula numai mașinile mici.

„Referitor la podul de la Verguleasa este un traseu pe un drum judeţean care trece peste barajul din satul Dumitreşti, numai că peste contra-canalul de fugă care este al Hidroelectrica, nu exista un pod. Acum este un pod improvizat care nu are niciun fel de acte şi niciun fel de autorizaţie. Noi astăzi (joi, 25 mai n.r.) am aprobat indicatorii pentru un proiect pentru a construi cu acordul şi avizul Hidroelectrica un pod oficial, dar el va fi doar pentru traficul, pentru maşinile mici, nu şi pentru maşini de peste 7 tone. După ce au aprobat indicatorii, probabil foarte repede se va demara procedura de achiziţie şi sperăm ca în maxim o lună de zile acel pot să fie funcţional”, a declarat Oprescu.

Potrivit indicatorilor economici publicați în proiectul de hotarâre aprobat, valoarea totală a investiției cu TVA, conform devizului general, este de 1.005.697,41 lei, din care construcții – montaj, cu TVA, – 756.021,28 lei, sursa de finanțare fiind de la bugetul local al CJ Olt, iar durata de execuție a lucrărilor este de trei luni de la data emiterii ordinului de începere al lucrărilor.

Astfel, potrivit indicatorilor tehnici, peste contracanalul de pe DJ 648 A se va realiza: un pod din 5 tuburi în baterie, cu două baterii, fiecare tub având diametru 1.500 milimetri; așezarea tuburilor pe o saltea de gabioane cu dimensiuni de 10 x 10 metri; realizarea a două gabioane de 1 x 1 x 10 metri în amonte și în aval; realizarea racordului cu 4 aripi din beton; realizarea rampelor de acces;
realizarea sistemului rutier din balast 40 centimetri și piatră spartă 30 centimetri; realizarea parapetului direcțional amonte și aval pe 100 metri.

Direcția Regională de Drumuri și Poduri Craiova a luat decizia ca, din data de 21 martie, podul rutier de peste râul Olt, dintre municipiul Drăgășani – Vâlcea și satul Poganu – Verguleasa să fie închis. Concret, circulația rutieră și pietonală a fost întreruptă total pe Drumul Național 67 B, la kilometrul 119 + 236 metri, la acea vreme Adrian Motorga, șeful Secției Drumuri Naționale Slatina, spunând că podul nu mai este sigur pentru mașini și pietoni.

Autoritățile au stabilit de atunci și rute de ocolire a zonei afectate: DN 67 B – DN 64 – DJ 678 C – DJ 678 – DN 67 B Drăgășani – Fișcălia – Buciumeni – Câmpu Mare (comuna Dobroteasa, județul Olt).

Pentru autovehicule cu masa totală maximă autoriată mai mică de 10 tone mai este o altă rută, respectiv DN 67 B – DN 64 – DJ 546 G – DJ 546 – DN 67 B Drăgășani – Strejești – Moșteni – Poganu.

Consola trotuar a podului rutier de peste râul Olt, din zona Poganu, ieșire din comuna Verguleasa spre localitatea vâlceană Drăgășani, s-a prăbușit miercuri, 8 martie, pe o lungime de 25 de metri, iar autoritățile au dispus încă de atunci mai multe măsuri. Printre acestea, accesul pietonilor și autovehiculelor de tonaj mare a fost interzis, în timp ce autoturismele celelalte au trebuit să circule cu o viteză de maximum 20 de kilometri pe oră.

Cătălin FIRCOIU

- Advertisement -

Ultimele știri

Nu pierdeți