2.3 C
Slatina
luni,25 noiembrie,2024
spot_imgspot_img

Ultimele Articole

Ministrul Transporturilor anunță că s-a dat startul asfaltării pe Tronsonul 1 al Drumului Expres 12 Craiova – Pitești

- Advertisement -
Într-o transmisiune live de zece minute postată miercuri dimineața pe pagina personală de Facebook, dar și pe pagina oficială de socializare a lui Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, se vede cum se lucrează la acest moment pe Tronsonul 1 al Drumului Expres 12 Craiova – Slatina – Pitești, care începe din Craiova și se întinde până la limita cu județul Olt, în zona orașului Balș. Iar echipele de muncitori români și turci sunt prezente pe acest sector al șoselei de mare viteză, dându-se start asflatării acestuia.
Potrivit ministrului, dacă este menținut ritmul actual de lucru pe acest tronson al Expresului s-ar putea circula până la sfârșitul acestui an, cu jumătate de an înainte de termenul prevzut în contract, care este vara anului 2025.

Cristi Tudor – purtător de cuvânt al DRDP Craiova
„Muncitorii asocierii de constructori români și turci vor avea de așternut asfalt pe 7 kilometri din acest tronson cuprins între Craiova și Robănești. Mobilizarea în șantier este bună, iar în paralel se efectuează lucrări la terasamente, taluzuri, poduri și pasaje. Dacă se menține actualul ritm de lucru, sunt șanse reale ca pe acest tronson, cu o lungime de 17,7 kilometri, circulația să fie deschisă până la sfârșitul acestui an, 2024, cu cel puțin 6 luni mai devreme decât prevede termenul contractual, vara lui 2025”, a declarat Sorin Grindeanu.
Două dintre cele patru tronsoane ale șoselei de mare viteză tranzitează și județul Olt
31,75 kilometri reprezintă distanța Tronsonului 3 al DEx 12 care tranzitează Oltul, trecând prin unitățile administrativ teritoriale Valea Mare, Priseaca, Scornicești, Optași Măgura, Tătulești și Colonești, până la limita județelor Olt și Argeș, acesta fiind inaugurat pe 23 decembrie 2023. Județul este tranzitat și de Tronsonul 2 al DEx 12, cu Loturile 1 și 2, care are o lungime de 39,85 kilometri, cu punct de început limita dintre județele Dolj și Olt, iar ca punct final municipiul Slatina, la intersecția cu Drumul Național 65 – European 574. Acesta traversează localitățile Balș, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi (Milcov), Slatina și Valea Mare. Dacă Lotul 2, care cuprinde și Centura ocolitoare a municipiului Slatina, a fost deschis la sfârșitul lunii iulie 2022, Lotul 1, între orașele Balș și Piatra Olt, care include Centura ocolitoare a orașului Balș, a fost inaugurat în luna aprilie a aceluiași an.

Constructor al acestor două sectoare de drum este UMB, însă echipele de muncitori ai aceleiași firme se ocupă și de realizarea lucrărilor de pe șantierul Tronsonului 4 al aceleiași șosele de mare viteză.

În total, șoseaua de mare viteză este împărțită în patru tronsoane. Va avea o lungime totală de puțin peste 121 de kilometri și câte două benzi pe fiecare sens, fiind realizate 10 intersecții rutiere și 75 de poduri și pasaje, limita maximă de viteză admisă fiind de 120 de kilometri pe oră.

Valoarea estimată a întregii investiții este puțin peste 5,5 miliarde de lei, fiind finanțată prin POIM 2014 – 2020. Inițial, conform proiectului, lucrările la șoseaua de mare viteză ar fi trebuit să fie gata până la sfârșitul anului 2023, însă termenul de finalizare a fost devansat.

- Advertisement -

Ultimele știri

Nu pierdeți