Reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Craiova au anunțat miercuri, 20 martie 2024, că a început montarea grinzilor la poduri și pasaje pe Tronsonul 1 al Drumului Expres 12, Craiova – Slatina – Pitești.
„Asocierea turco-română care execută lucrările pe acest tronson de drum expres, montează deja primele grinzi, operațiune începută cu două săptămâni mai devreme decât termenul prevăzut în graficul de execuție. În paralel se continuă lucrările de așternere asfalt și balast stabilizat, se lucrează la toate structurile de pe traseu și la terasamente. Mobilizarea este foarte bună motiv pentru care avem încredere că lucrările vor fi finalizate cu mult înainte de termenul prevăzut în contract”, a declarat Cosmin Călin, directorul regional al DRDP Craiova, după întâlnirea cu reprezentații Antreprenorului.
Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, spune că aceste lucrări au început cu două săptămâni înainte de programul de execuție pe care și l-a asumat constructorul. Zece din totalul de 339 grinzi necesare s-au montat până acum.
„(…) Operațiunile se desfășoară cu două săptămâni mai devreme față de programul de execuție asumat de constructor, iar până acum au fost montate primele 10 grinzi din totalul de 339 necesare. Mobilizarea în șantier este bună, iar Asocierea de constructori români și turci (Ozaltin Insaat Ticaret Ve Sanayi AS (lider de asociere) – Strade Bauunternehmung SRL – Visio Construction Works SRL) face toate eforturile pentru a finaliza lucrările pe cei 17,7 kilometri ai tronsonului Craiova – Robănești (concret limita județului Dolj cu județul Olt, în zona orașului Balș n.r.) până la sfârșitul acestui an, 2024”, a declarat Pistol.
Două dintre cele patru tronsoane ale Expresului tranzitează și județul Olt
31,75 kilometri reprezintă distanța Tronsonului 3 al șoselei de mare viteză care tranzitează Oltul, trecând prin unitățile administrativ teritoriale Valea Mare, Priseaca, Scornicești, Optași Măgura, Tătulești și Colonești, până la limita județelor Olt și Argeș, acesta fiind inaugurat pe 23 decembrie 2023. Județul este tranzitat și de Tronsonul 2 al DEx 12, cu Loturile 1 și 2, care are o lungime de 39,85 kilometri, cu punct de început limita dintre județele Dolj și Olt, iar ca punct final municipiul Slatina, la intersecția cu Drumul Național 65 – European 574. Acesta traversează localitățile Balș, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi (Milcov), Slatina și Valea Mare. Dacă Lotul 2, care cuprinde și Centura ocolitoare a municipiului Slatina, a fost deschis la sfârșitul lunii iulie 2022, Lotul 1, între orașele Balș și Piatra Olt, care include Centura ocolitoare a orașului Balș, a fost inaugurat în luna aprilie a aceluiași an.
Constructor al acestor două sectoare de drum este UMB, însă echipele de muncitori ai aceleiași firme se ocupă și de realizarea lucrărilor de pe șantierul Tronsonului 4 al aceleiași șosele de mare viteză.
În total, șoseaua de mare viteză este împărțită în patru tronsoane. Va avea o lungime totală de puțin peste 121 de kilometri și câte două benzi pe fiecare sens, fiind realizate 10 intersecții rutiere și 75 de poduri și pasaje, limita maximă de viteză admisă fiind de 120 de kilometri pe oră.
Valoarea estimată a întregii investiții este puțin peste 5,5 miliarde de lei, fiind finanțată prin POIM 2014 – 2020. Inițial, conform proiectului, lucrările la șoseaua de mare viteză ar fi trebuit să fie gata până la sfârșitul anului 2023, însă termenul de finalizare a fost devansat.