2.3 C
Slatina
miercuri,22 ianuarie,2025

Ultimele Articole

Numărul de accidente la trecerea la nivel, în scădere semnificativă, anul trecut

- Advertisement -

Numărul de accidente la trecerea la nivel a scăzut semnificativ anul trecut față de 2023, la fel și cel al deceselor înregistrate din astfel de accidente, a declarat, luni, directorul general al Autorității de Siguranță Feroviară Română (ASFR), Petru Bogdan.

‘Sunt extrem de multe loviri la trecerile la nivel. Din informațiile pe care le deținem în acest moment, nu rezultă că au fost cauze imputabile administratorului sau gestionarului de infrastructură. În cursul anului trecut, ASFR, ca o măsură preventivă, a inițiat un proiect de ordin în acest sens prin modificarea unei prevederi din Regulamentul 004, prevedere care se referă la obligativitatea mecanicilor de a transmite semnale de atenție până la depășirea axului trecerii la nivel. Nu știm în ce măsură a fost eficientă această prevedere, dar putem spune că numărul lovirilor a scăzut în anul 2024 față de 2023’, a spus el.

Astfel, în anul 2024, numărul de accidente la trecerea la nivel a fost de 115, în scădere de la 154, în 2023. De asemenea, numărul de decese înregistrate din aceste accidente a coborât anul trecut la 14, de la 18 în 2023.

‘Lovirile cele mai multe sunt la trecerile la nivel prevăzute cu indicatoare rutiere’, a precizat Petru Bogdan.

De asemenea, Mihai Roșca, reprezentant ASFR, a susținut că România nu ‘stă rău’ la capitolul siguranță pe calea ferată.

‘România nu stă rău la capitolul siguranță. Suntem pe primul loc la numărul de accidente doar pentru că în statistica Uniunii Europene sunt incluse accidentele la trecerile la nivel. Asta ne dă peste cap – indisciplina șoferilor de pe șosea. Dacă ei ar opri și s-ar asigura, numeri pe degete accidentele. Suntem la jumătatea clasamentului UE. Accidente pe calea ferată sunt raportate la numărul de tren/km, deci nu la kilometrii de rețea’, a transmis Roșca.

La începutul anului 2024, ASFR a promovat un proiect de OMTI, care a fost aprobat, vizând avertizarea sonoră timpurie a apropierii trenurilor de trecerile la nivel. De asemenea, a intensificat acțiunile de verificare, în cadrul supravegherii de siguranță feroviară, a funcționalității dispozitivelor de semnalizare instalate de administratorul de infrastructură la trecerile la nivel, precum și a asigurării vizibilității pentru conducătorii auto în proximitatea trecerilor la nivel.

ASFR a organizat luni o reuniune de consultare a factorilor implicați și a părților interesate din sistemul feroviar din România, pentru a oferi clarificări cu privire la procesul de asanare a legislației naționale în domeniul feroviar, la stadiul actual al acestui proces și cu privire la proiectul de ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii (OMTI) privind exploatarea și gestionarea traficului feroviar ce se află în consultare publică.

La reuniune au participat, pe lângă reprezentanții conducerilor MTI, ASFR, AGIFER, și reprezentanți ai operatorilor feroviari de marfă și de călători, ai administratorului infrastructurii feroviare publice CFR SA, ai federațiilor sindicale din calea ferată, precum și reprezentanți ai presei.

FOTO: clubferoviar.ro

- Advertisement -

Ultimele știri

Nu pierdeți