Reprezentanții Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA au informat că vineri, 21 februarie 2025, în jurul orei m 12:16, echipele de intervenție au finalizat ridicarea și repunerea pe șină a ultimului vagon deraiat aparținând operatorului Rail Cargo Carrier România, în zona deraierii de pe secția de circulație Mihăești – Radomirești, care a avut loc miercuri. Două trenuri marfare s-au izbit violent atunci, după ce unul dintre trenuri a deraiat și a acroșat celălalt marfar care circula în paralel cu acesta, din sens opus. Un șef de tren a murit în urma coliziunii.
Reprezentanții CFR au mai precizat că au fost finalizate lucrările de refacere a liniei de cale ferată afectate pe Firul II și a fost înlocuit un stâlp al liniei de contact.
„În continuare, echipele de specialiști vor începe lucrările de montare a liniei de contact și de repunere sub tensiune a acesteia, etape esențiale pentru restabilirea circulației feroviare în condiții normale. Măsura transbordării auto a călătorilor pe distanța Roșiori Nord – Caracal rămâne valabilă până la finalizarea intervențiilor necesare pentru reluarea traficului. Compania Națională de Căi Ferate CFR SA asigură că lucrările vor fi finalizate în cel mai scurt timp posibil, astfel încât circulația feroviară să fie reluată în condiții de siguranță. Vom reveni cu informații actualizate pe măsură ce lucrările progresează”, se arată într-un comunicat de presă remis de CFR.
Reamintim că în jurul orei 10:45 a zilei de miercuri, 19 februarie 2025, două vagoane din compunerea unui tren privat de marfă Rail Cargo au deraiat în Halta de Mișcare Mihăești – Cap Y. Trenul circula pe firul I, iar vagoanele deraiate au acroșat locomotiva trenului privat de marfă PIMK, care circula pe firul II. În urma coliziunii violente, din păcate, mecanicul uneia dintre locomotivele marfarelor implicate, respectiv un bărbat de 60 de ani, a încetat din viață, după ce o bară metalică a străpuns pur și simplu cabina în care acesta se afla.
„Trenul privat de marfă Rail Cargo avea în compunere 19 vagoane, goale, și circula pe distanța Giurgiu Nord – Curtici, iar trenul privat de marfă PIMK avea în compunere 19 vagoane Transcontainer și circulă pe distanța Curtici – Giurgiu Nord. Din primele informații, seful trenului privat de marfă PIMK a decedat. La fața locului s-au deplasat echipajele ISU, comisiile de cercetare ale CFR SA, AFER și echipele de intervenţie din cadrul Regionalei CF Craiova. Personalul feroviar al SRCF Craiova va acorda sprijin tehnic operatorilor privați de marfă în procesul de repunere pe șină a vagoanelor/locomotivei deraiate. Pentru ridicarea vagoanelor/locomotivei deraiate și repunerea pe șină este necesară intervenția cu o macara de mare tonaj – 250 de tone, care a plecat de la București spre locul deraierii”, au transmis reprezentanții CFR la scurt timp după producerea accidentului feroviar mortal.
Ca urmare a acestei tragedii, mai multe trenuri de călători Regio și InterRegio au fost anulate, iar în privința altora s-a asigurat transbordarea pasagerilor cu autobuze pe distanța Caracal – Roșiori Nord și retur.