25.9 C
Slatina
joi,19 iunie,2025

Ultimele Articole

Asociația Pro Infrastructură anunță că Tronsonul 4 al Drumului Expres 12 Craiova – Slatina – Pitești ar putea fi gata în maximum două luni

- Advertisement -

Reprezentanții Asociației Pro Infrastructură au transmis vineri, 11 aprilie 2025, într-o postare pe pagina oficială de Facebook, că ultima secțiune a Drumului Expres Craiova – Slatina – Pitești rămasă de construit, între nodurile Albota (Drumul Național 65 A) și Oarja – Catanele (Autostrada 1), adică porțiunea rămasă din Tronsonul 4, care începe din zona comunei oltene Colonești, limită a județului Olt cu județul Argeș, are șanse foarte mari să fie inaugurată la începutul lunii iunie, adică în vreo două luni.

„Cei de la UMB au avansat foarte bine în sezonul rece și forfota de pe șantier ne arată că vor să scape cât mai repede de acest ciot ca să-și mute echipele pe alte șantiere, probabil pe Autostrada 7. Punctul critic a rămas nodul cu Autostrada 1, acolo unde i-am surprins miercuri lucrând susținut inclusiv la devierea traficului de pe A 1 necesară execuției pilei centrale a pasajului DEx 12 peste A 1. Probabil că până de Paște devierea va fi făcută și, din acel moment, estimăm deschiderea în două luni de zile. Posibil cu vreo două săptămâni mai devreme, în funcție de cât de tare va accelera constructorul”, se arată într-un comunicat de presă remis de Asociația Pro Infrastructură.

Aceeași sursă mai spune că, odată închisă și această verigă lipsă, capitalele Olteniei și Munteniei vor fi unite, în sfârșit, de un drum modern, sigur și rapid.

Și, cu o întârziere de peste un an doar pe partea de execuție, grecii de la Aktor ar trebui și ei să dea gata lotul 3 al Autostrăzii 0 Sud între A 1 și DN 6, perioada fiind aceeași, așa cum explica Asociația Pro Infrastructură într-un comunicat remis pe 13 martie.

„Cu alte cuvinte, sunt șanse foarte bune ca la începutul lunii iunie 2025 să mergem cap-coadă de la Craiova la Constanța doar pe drum expres veritabil și autostradă, așa cum ne mințea frumos ministrul Grindeanu (Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii n.r.) în mai 2022 că se va întâmpla la final de… 2023. Apoi în septembrie 2023 amâna pentru mai… 2024. Un fleac, o promisiune devenită realitate cu o întârziere de doar un an și jumătate”, mai spun reprezentanții asociației.

Un prim lot din Tronsonul 4 al DEx 12, cuprins între Colonești și Albota, s-a deschis circulației rutiere, la sfârșitul lunii noiembrie a anului trecut, după ce la sfârșitul anului 2023 a fost deschis traficului rutier pe Tronsonul 3, între comuna Valea Mare și comuna Colonești, limită cu județul Argeș, iar în 2022 au fost redate circulației ambele loturi ale Tronsonului 2, între orașul Balș, limita dintre județele Dolj și Olt, și municipiul Slatina – Drumul Național 65 – European 574, zona Valea Mare, care cuprind Centura orașului Balș și Centura municipiului Slatina.

Județul Olt, tranzitat de două tronsoane ale Expresului

31,75 kilometri reprezintă distanța Tronsonului 3 al șoselei de mare viteză care tranzitează Oltul, trecând prin unitățile administrativ teritoriale Valea Mare, Priseaca, Scornicești, Optași Măgura, Tătulești și Colonești, până la limita județelor Olt și Argeș, acesta fiind inaugurat pe 23 decembrie 2023. Județul este tranzitat și de Tronsonul 2 al DEx 12, cu Loturile 1 și 2, care are o lungime de 39,85 kilometri, cu punct de început limita dintre județele Dolj și Olt, iar ca punct final municipiul Slatina, la intersecția cu DN 65 – European 574. Acesta traversează localitățile Balș, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi (Milcov), Slatina și Valea Mare. Dacă Lotul 2, care cuprinde și Centura ocolitoare a municipiului Slatina, a fost deschis la sfârșitul lunii iulie 2022, Lotul 1, între orașele Balș și Piatra Olt, care include Centura ocolitoare a orașului Balș, a fost inaugurat în luna aprilie a aceluiași an.

Constructor al ambelor sectoare de drum este Spedition UMB, însă echipele de muncitori ai aceleiași firme s-au ocupat și se ocupă în continuare și de realizarea lucrărilor de pe șantierul Tronsonului 4 al aceleiași șosele de mare viteză.

În total, DEx 12 Craiova – Slatina – Pitești este împărțit în patru tronsoane. Va avea o lungime totală de puțin peste 121 de kilometri și câte două benzi pe fiecare sens, fiind realizate 10 intersecții rutiere și 75 de poduri și pasaje, limita maximă de viteză admisă fiind de 120 de kilometri pe oră.

Valoarea estimată a întregii investiții este puțin peste 5,5 miliarde de lei, fiind finanțată prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020. Inițial, conform proiectului, lucrările la șoseaua de mare viteză ar fi trebuit să fie gata până la sfârșitul anului 2023, însă termenul de finalizare a fost devansat.

- Advertisement -

Ultimele știri

Nu pierdeți